×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۷۴ درصدی پرداخت زکات در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین روز دوشنبه در مراسم تجلیل از زکات دهندگان و عاملان پرتلاش زکات در روستای کمال آباد افزود : زکات دستور الهی است و با تدبیر مقام معظم رهبری شورای زکات در کشور و استان ها تشکیل شد و تا این فریضه بر زمین نماند.

حجت الاسلام باب الله شهسواری افزود: سبک شمردن زکات ممکن است در ابعاد مختلف زندگی انسان اثرات سوء برجا بگذارد از این رو باید نسبت به اجرای آن توجه بیشتری داشت.

این مسئول بیان کرد: زکات همراه با نماز در قرآن آمده است و این همراهی که بارها و بارها تکرار شده، نشان از اهمیت ادای زکات در کنار اقامه نماز دارد.

وی افزود: طی چهار ماهه سال گذشته ۵ و نیم میلیارد تومان و طی چهار ماهه سال جاری ۹و نیم میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که این میزان زکات جمع آوری شده نشان از رشد ۷۴ درصدی دارد.

شهسواری افزود: موضوع فرهنگ سازی و تبیین جایگاه زکات در زندگی و جامعه امروز یکی از ضرورت هایی است که باید به آن توجه شود ، برای این امر در مرحله اول جامعه هدف افرادی هستند که پرداخت زکات بر آنها واجب است و در گام بعدی باید برای سایر افراد جامعه نیز، این موضوع آگاه سازی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ نفر از روحانیون و طلاب در روستاهای مختلف استان مستقر شده اند تا نسبت به تبیین مسئله زکات و جایگاه آن اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.