×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رویکرد مدیریت‌ کلان بیماری کرونا تناقض زیادی دارد

به گزارش کافه خبر قزوین،نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برنامه سروش آسمانی که به صورت زنده از شبکه قزوین پخش می شود، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان برای ما آورده و برکات زیادی دارد که منابع به دست آمدن ماه مبارک رمضان، آیات ۱۸۳ تا ۱۸۷ سوره بقره است؛ همانجا که خداوند حکم وجوب روزه را نازل کرد.

 بنا بر اعلام روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی تصریح کرد: ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شد و خداوند بستر هدایت خود را در این ماه قرار داده است و فرقان و قدرت تشخیص حق از باطل جزو موهبت‌های الهی در این ماه مبارک رمضان حاصل می شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انسان در ماه رمضان، نیمه دوم خود را پیدا کرده و وجودش را تکمیل می‌کند، فرصت دعا در این ماه به اوج می‌رسد و انسانِ زمین‌گیر را به بالا و آسمان می‌رساند تا قرآن و انسان به فریاد هم برسند تا انسان از مرحله حیوانی به مرحله انسانی دست پیدا کند. نماز عید فطر، جشن این پیروزی و اعتلای انسانی و ارتقای کمالات انسانی است.

وی به اهمیت خطبه شعبانیه اشاره کرد و افزود: خطبه شعبانیه نیز یک منبع مهم برای کمال و رشد آدمیست و فقط یک خطبه معمولی نیست بلکه رسول اکرم(ص) در آغاز ماه رمضان و پایان ماه شعبان خطبه ای بلند بالا عرض کردند تا آمادگی حضور مردم در ماه رمضان شروع شود.

آیت الله عابدینی بیان کرد: نقل شده است خطبه شعبانیه در اواخر ماه شعبان یا سه روز مانده به ماه رمضان یا جمعه آخر ماه شعبان از سوی رسول اکرم (ص) فرمایش شده است؛ البته شاید این خطبه یکی از خطبه‌های نمازجمعه حضرت بوده است.

وی عنوان کرد: در خطبه شعبانیه به عظمت ماه رمضان و  قرآن کریم، به یتیمان و صله رحم، به ولایت امیرمومنان(ع)، به ادای دین، افطاری دادن، روزه دارای و به جای آوردن نمازهای قضا سفارش شده است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: این خطبه را راویان حدیث از علی بن موسی الرضا(ع ) نقل کردند و ایشان نیز از پدر بزرگوارشان موسی بن جعفر(ع) تا امیرمومنان(ع) نقل کرده اند که امام علی (ع) فرمودند در روزهای پایانی شعبان حضرت رسول اکرم(ص) برای ما خطبه ای را ایراد کردند و فرمودند ای مردم، بدانید و آگاه باشید که ماه رمضان درحال ورود است با دستانی پر از رحمت و مغفرت و برکت برای شما، یعنی ماه رمضان با برکت فراوان به استقبال شما آمده است. این ماه از همه ماهها نزد خدا برتر و بابرکت‌تر است.

وی افزود: امید در ماه رمضان چند برابر فضاهای دیگر زندگیست و این امید می‌تواند پاسخگوی نیازهای انسان باشد. در میان ۱۱ماه دیگر، ماه رمضان بافضیلت‌ترین ماه است و روزها و ساعات آن هر روز و هر ساعت یک شخصیت و یک موقعیت نویی برای انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ماه رمضان فرصتی است که برای آن دعوت شده‌اید، در این ماه از تقوای الهی پذیرایی می‌شوید و اراده شما به تقوا افزایش می‌یابد تیزبینی و بصیرت شما چندبرابر می‌شود. خدای متعال می‌خواهد خوراک ما در ماه رمضان تغییر کند بنابراین می‌خواهد سفره ویژه پهن کند تا ما از نور الهی بهره‌مند شویم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اگر روحیه یاس و ناامیدی بر کسی غالب شود، این بزرگ‌ترین سختی برای این فرد خواهد بود. در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد بودیم مردی پرورش یافته از فرهنگ ماه رمضان و نماز شب قیام کرد و با محوریت لیله القدر ملتی را نجات داد، آن زمانی که امام راحل قیام کرد ما با دستان خالی بودیم اما امام برخاسته از عبودیت و تقوا بود و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که منافقان و مستکبران به دنبال حذف ما هستند.

استفاده از ماه رمضان انسان را به مقام کرامت می‌رساند

وی بیان کرد: در خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرمایند ماه رمضان ذلت شما را به عزت تبدیل می‌کند و ماه رمضان کرامت انسانی را پرورش می‌دهد و بعد از ماه رمضان، انسان یک فرد مایوس و ساده لوح و ناامید و بی حوصله و دارای استرس نیست بلکه انسانی دارای کرامت است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خواب بنده روزه‌دار هم عبادت است زیرا در خواب هم رشد و تعالی معنوی صورت می‌گیرد، البته به شرطی که این انسان در بیداری هم به فکر کمال و رشد باشد، خدای متعال برای مومنی که شرایط ماه رمضان را درک کرده عبادت قرار می‌دهد، خداوند از متقین اعمالشان را قبول می‌کند و دعاهای شما در ماه رمضان به استجابت می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: با صداقت با خدای متعال حرف بزنیم، با آگاهی نیازهای خود را با خدا در میان بگذاریم، اگر به دنبال دروغ و تهمت برویم نباید درخواست استجابت دعا داشته باشیم. از خدای متعال دو درخواست مهم داشته باشیم ابتدا اینکه روزه دار مورد عنایت خدا باشیم بعد اینکه تلاوت آیات قرآن را به خوبی داشته باشیم، آدم بیچاره آن کسی است که از غفران خدا در این مباره بزرگ محروم باشد.

وی تصریح کرد: این ایام ضرورت دارد از کادر درمان و پزشکی استان قزوین و کشور تشکر ویژه کنیم و باید رعایت بهداشت را جدی‌تر بگیریم و در مقابل از مدیریت‌های کلان که گاهی مردم را رها کرده و گاهی در مضیقه گذاشته‌اند، گلایه داریم. این بیماری با فراگیری خطرناک‌تر نشان داده دست از سر ما برنداشته است و لازم است خودمان را با کادر درمان هماهنگ کنیم تا شر این بلا از سر ما کم شود.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله باریک‌بین، گفت: در سالگرد درگذشت آیت‌الله باریک‌بین قرار داریم؛ خاطراتی از ایشان در تمام شهر موج میزند ایشان مرد بزرگی بود که زحمات زیادی در نشر انقلاب و اسلام برای مردم ما کشیدند که فراموش شدنی نیست.

شهید آوینی در حقیقت سلیمانی زمان خود در عرصه هنر و قلم بودند

امام جمعه قزوین بیان کرد: سالگرد سید شهیدان اهل قلم شهیدآوینی را در پیش داریم که در حقیقت سلیمانی زمان خودش در عرصه هنر و قلم بودند و ما معنای واقعی هنر را با کارکرد این بزرگوار شناختیم. همچنین مناسبت ترور سپهبد شهید صیاد شیرازی را داریم که مخلصانه و صادقانه خدمات بسیاری را به نیروهای مسلح و در دفاع از اسلام و خاک میهن ارائه کرد.

وی تأکید کرد: آنچه در این ایام در باب مذاکرات مورد توجه است این است که ما امتیازات زیادی را به بیگانگان داده ایم و تا امروز هم هر چه برای مذاکره تلاش کردند تا دستاوردی به دست بیاوردند چیزی نصیبشان نشد در حالی که هر روز شاهدیم تحریم‌ها افزایش پیدا کرده و دشمن فقط از این طائفه غرب‌زده مرعوبِ اجانب امتیاز کسب کرده است؛ باید حواس خود را جمع کنیم که امروز هم آنها به دنبال همین تفکرات هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: برخی‌ها اینگونه اعلام کرده اند که امریکا پشیمان شده است در صورتی که امریکا گرگ است و سزای گرگ هم مرگ است و این نباید فراموش شود و امروز هم که حرف از توبه امریکایی مطرح است بدین معناست که روباهی برای ما خبر از توبه گرگ آورده است، اما آیا ما می‌توانیم به توبه گرگی که روباه خبر آن را آورده امیدوار باشیم؟!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.