×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شتاب در بازگشایی مدارس استقبال از ویروس است/ نگران سونامی کرونا هستیم


جانشین ستاد کرونای استان قزوین در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش امیدوار کننده ای ارائه شد که روند کاهشی و پایدار بیانگر تلاش همه دستگاهها و همکاری مردم است.

منوچهر حبیبی افزود: روند بیماری در استان نزولی شده و پایداری شرایط نباید ما را از مراقبت بیشتر بازدارد و هرگونه سهل انگاری می تواند آسیب های جدی به شهروندان وارد کند و زحمات گذشته را بر باد دهد.

این مسئول یادآورشد: باید رعایت پروتکل ها تداوم یافته و نظارتها گسترده تر شود. و مهار کرونا فقط با جدی گرفتن نکلات بهداشتی و مصوبات ستاد ممکن می شود و این که در سه روز گدشته یک مورد فوتی داشتیم ناشی از اعمال محدودیت هاست.

حبیبی تصریح کرد: با مشاهده برخی نمونه های جدید کرونای انگلیسی باید دانست که ویروس در حال جهش است و سرمای زمستان شرایط بهتری برای انتشار ایجاد می کند و فصل زمستان در واقع دوست کروناست و در کنار آن آلودگی هوا و وارونگی هوا بسیار نگران کننده شده و این که قزوین و آبیک با هوای آلوده مواجه شده برای ما نگران کننده است.


به گفته وی،شتاب دربازگشایی مدارس واصناف، استقبال از کرونا تلقی می شود و این رویکرد منطقی نیست لذا هر گونه بازگشایی فقط با نظر ستاد ملی و استانی کرونا خواهد بود.

حبیبی یادآورشد::کشور و استان دیگر توان پیک دیگری از ویروس کرونا را ندارد زیرا هم کادر درمانی و هم مردم از این وضعیت خسته شده اند و باید تلاش کنیم دچار پیک دیگری از بیماری نشویم.

این مسئول بیان کرد: بروز هر گونه پیک جدید بیماری ما را با سونامی ویروس مواجه خواهد کرد که این وضعیت بسیار وحشتناک و نگران کننده شده و امروز باید اذعان کرد جاده کرونا بسیار لغزنده است و بی احتیاطی ما رابه دره سقوط می کشاند.


حبیبی تصریح کرد: ممنوع شدن تردد از ساعت 21 شب تا 4 بامداد بسیار تاثیر گذار بوده و تداوم خواهد داشت و کارخوبی در شهرستان البرز شده که از ساعت 8.30 دقیقه شب آژیر تعطیلی را در شهر به صدا در می آورند تا مردم آن را جدی بگیرند و در ساعت 21 در خانه باشند.

به گفته وی، از فرمانداران شهرستانها انتظار داریم آنها نیز هر شب از ساعت 8.30 دقیقه آژیر تعطیلی فعالیت ها و تردد را در شهرهای خود به صدا درآورند تا شاهد کاهش تردد و بیماری در استان باشیم.

حبیبی توضیح داد: تغییر وضعیت از رنگ به آبی کار سختی نیست و الان که ۱۰۹ بیمار در قزوین داریم اگر ۲۰ درصد کاهش یابد به وضعیت آبی تبدیل می شود و فرمانداران قزوین و تاکستان برای آبی شدن وضعیت خود باید همت کنند و بقیه شهرستانها به سمت سفید شدن شرایط بروند.


وی بیان کرد: موضوع بازگشایی مدارس در کلیت موجب نگرانی است هر چند دغدغه وزیر آموزش و پرورش به دلیل افت تحصیلی کودکان است اما آموزش مجازی تجربه جدیدی است که مدارس و دانشگاهها خود را با آن هماهنگ کرده اند که جای خرسندی دارد.

مراسم ۲۲ بهمن به صورت نمادین و به صورت “رژه خودرویی و موتوری”خواهد بود

حبیبی اضافه کرد: هرچند کلاس اول و دوم ابتدایی در فضای مجازی جواب نمی دهد و اثرگذار نیست اما سلامت کودکان در اولویت قرار دارد لذا کلاسهای درس مدارس و دانشگاهها در وضعیت زرد در همه مقاطع ممنوع و در شرایط آبی کلاس های حضوری در مقطع اول و دوم ابتدایی با نظر ستادشهرستانی و فرمانداران می تواند به صورت اختیاری با تعداد 5 تا 10 دانش آموز با رعایت پروتکل ها تشکیل شود.

وی گفت: این کلاسها حداکثر دو روز در هفته خواهد بود که روستاها شرایط بهتری برای کلاس های حضوری دارند.


حبیبی اضافه کرد: مراسم ۲۲ بهمن در سال جاری به صورت نمادین و به صورت رژه خودرویی و موتوری خواهد بود و برگزاری هرگونه تجمع سیاسی و مذهبی و مراسم آیینی هم ممنوع است.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین ادامه داد: افزایش تست گیری همچنان مورد تاکید است و هدف گداری روزانه یک هزار تست با اولویت کارکران شهرداری ها و کارخانجات و کارمندان سیستم بانکی است تا افراد بیشتری شناسایی و مراقبت شوند.

 حبیبی اضافه کرد: هر گونه مراسم آیینی و مذهبی، تجمع ورزشی، سیاسی و اجتماعی در همه شرایط همچنان ممنوع است.

وی اظهارامیدواری کرد: با اقدامات انجام شده مرحله اول واکسیناسیون در استان قزوین تا قبل از پایان سال انجام شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.