×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شعار سال با حمایت همه جانبه از تولیدات فرهنگی و هنری محقق می شود

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام « تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» و ارتباط آن با حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: به طور حتم باید تمامی متولیان فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر برای تحقق و عملیاتی شدن این شعار اقدامات جدی را انجام دهند.

محمدحسین اسماعیلی افزود: در این راستا آنچه در حوزه فرهنگ و هنر برای تولید دارای اهمیت است تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر است، لذا باید حمایت‌های مادی و معنوی از تولیدات فرهنگی و هنری در کشور و به تبع آن در استان قزوین صورت بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: برای تحقق این موضوع برنامه‌هایی چون ایجاد بازارچه‌های فرهنگی و هنری، ایجاد گذر فرهنگ و هنر، حمایت از کسب ‌و کارهای فرهنگی به‌ویژه در فضای مجازی از طریق اعطای تسهیلات مختلف چون تسهیلات بانکی و معافیت‌های مالیاتی، ایجاد اکسپوهای هنری جهت خرید آثار هنری در راستای حمایت از این تولیدات از جمله پیشنهاداتی است که می‌توان در این راستا به کار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت تولیدات هنری در مبلمان و مناظر شهری، حمایت از تولیدات انبوه در حوزه صنایع فرهنگی از طریق حمایت از ایجاد کارگاه‌های مختلف هنری، حمایت از صادرات تولیدات هنری به کشورهای دیگر، حمایت از توسعه استارتاپ‌های فرهنگی و هنری، تقویت قانون حمایت از مؤلفین و مصنفین و قانون کپی رایت از دیگر اقداماتی است که می‌شود در جهت پشتیبانی از تولید در حوزه فرهنگ و هنر به کار گرفت.

اسماعیلی اضافه کرد: باید تولید محتوای فرهنگی و هنری در فضای مجازی در اولویت توجه متولیان فرهنگی قرار بگیرد، لذا مهمترین سیاست در این راستا حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: همچنین حمایت از فرهنگ بومی و محلی، سیاست توسعه‌ای در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری در تمامی ابعاد، استفاده بهینه از فضای مجازی به‌عنوان یک فرصت عمده در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری و سیاست هم‌افزایی فرهنگی بین دستگاه‌های متولی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین سیاست‌هایی است که در این حوزه باید مورد توجه و عنایت جدی قرار بگیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه توجه به خرده فرهنگ‌ها و نگاه جامع و تخصصی به حوزه فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: مطمئناً تناسب بین حوزه فرهنگ و تولید فرهنگی یک نسبت مستقیم است چراکه اگر تولیدات فرهنگی از نظر کمی و کیفی افزایش پیدا کند به طور حتم باعث یک انسجام درونی و ارتقاء سرمایه اجتماعی و فرهنگی و در نهایت قوی شدن در این حوزه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: با تحقق شعار سال ۱۴۰۰ چشم‌اندازی مثبت در حوزه فرهنگ اتفاق خواهد افتاد، زیرا با رونق تولیدات فرهنگی شاهد ارتقاء حوزه فرهنگ در کشور خواهیم بود.

اسماعیلی تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود که ما از تولیدات فرهنگی در همه زمینه‌ها ازجمله سبک زندگی، معماری و مبلمان شهری استفاده کنیم و با این نگاه عمیق و آینده‌نگر آینده کشور را نیز تضمین کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.