×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شعب صلحی در شوراهای حل اختلاف قزوین مستقر شده‌اند

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین روز یکشنبه در بازدید از شعب این شوراها در سطح استان، افزود: مبنای راه اندازی این شوراها تمرکز بر امر صلح و سازش و اصلاح اختلافات دوطرف است بنابراین شعب صلحی راهکاری مناسب در جهت کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری خواهد بود.

حجت الاسلام محمد حیدری با اشاره به استقرار شعب صلحی در کلیه شوراهای حل اختلاف استان، تصریح کرد: باید دعاوی و شکایاتی که امکان سازش در آنها وجود دارد جهت برقراری صلح و سازش به این شعب ارسال گردد.

به گفته وی، ایجاد شعب صلحی، گامی بلند برای تعمیق فرهنگ صلح و سازش در جامعه به شمار می‌رود و می‌تواند در افزایش پرونده‌های قضایی، اطاله دادرسی و کاهش مراجعات مردمی به محاکم موثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه بخشنامه شورای حل اختلاف با تصویب آیت الله رئیسی رییس قوه قضاییه در سال گذشته ابلاغ شد،افزود: شعب صلحی شورای حل اختلاف در راستای عملیاتی کردن این بخشنامه در دادسراهای عمومی و انقلاب راه‌اندازی شده است.

این مسئول در ادامه ضمن دیدار با سرپرستان مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف و تبیین برنامه‌های راهبردی مرکز در خصوص اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه از پیشنهاد و انتقادات مسئولان مربوط جهت ارتقای کیفی امور مطلع شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.