×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در شهر قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین اظهار کرد: پارسال ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر شناسایی شد که هر سال نسبت به رفع تعدادی از نقاط، برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود

شیما زر آبادی پور افزود: تاکنون نسبت به رفع برخی از این نقاط حادثه‌خیز اقدام شده است و رفع مابقی نیز در دستور کار قرار دارد. 

این مسئول توضیح داد: از جمله این نقاط می‌توان به بلوار‌های آیت‌اله ابوترابی، امام علی (ع)، شهدای مدافع حرم (جاده سلامت) و شهید چگینی اشاره کرد که برای رفع حادثه‌خیزی آن‌ها اقداماتی همچون تهیه طرح‌های ترافیکی، تهیه و نصب تجهیزات مانند دوربین کنترل سرعت و تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین مذاکره با دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته و تکمیل فرآیند رفع حادثه‌خیزی آن‌ها منوط به همراهی شهروندان و اقدام نهاد‌های ذی‌ربط است.

 زرآبادی پور با اشاره به ایمن‌سازی برخی نقاط شهر از جمله میدان مادر، تقاطع معلم-چگینی، بلوار حکیم، تقاطع قائم_پیروزی، تقاطع ایران-پیروزی، تقاطع مطهری-سلیمانی از پیگیری برای رفع پنج نقطه حادثه‌خیز دیگر در سطح شهر قزوین خبر داد.

 وی اضافه کرد: این نقاط شامل تقاطع میرزاکوچک خان-نسیم شمال، تقاطع اقبالیه-نسیم شمال، تقاطع صداوسیما، میدان شهید حسن‌پور و تقاطع ولیعصر (عج) می‌شود که رفع آن‌ها با مشکلاتی همراه است و همکاری تمام نهاد‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

 زرآبادی‌پور همچنین با اشاره به برخی چالش‌های عمده در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک در سطح شهر استان، بیان کرد: سرقت متعدد تابلو‌های ترافیکی، نرده‌های مسیر دوچرخه، گاردریل‌ها، پل‌های عابر و نبود علائم راهنمایی در شب برای هدایت رانندگان از جمله این چالش‌ها به شمار می‌رود که منجر به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت شده است. 

وی با اشاره به تردد غیر مجاز کامیون‌ها در سطح شهر و بروز تصادفات جرحی و فوتی به عنوان چالش دیگر این بخش افزود: توقف دستفروش‌ها در حاشیه معابر اصلی و بروز تصادفات به دلیل حواسپرتی رانندگان و توقف ناگهانی تعدادی از رانندگان نیز از جمله این مسائل است

این مسئول خواستار تخصیص مبالغ جرایم رانندگی ماده ۲۳ راهنمایی و رانندگی به شهرداری به منظور خرید تجهیزات ترافیکی و تخصیص اعتبارات استانی برای رفع نقاط حادثه خیز شد.

 زرآبادی‌پور همچنین تسریع در تخصیص کد سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت با هدف برخط شدن تخلفات رانندگی و همکاری نهاد‌های مرتبط و رسانه‌ها در بخش فرهنگسازی و آموزش را از دیگر خواسته‌های حوزه متبوع خود در راستای کاهش تصادفات درون‌شهری عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.