×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی ۲ هزار و ۸۶۹ واحد متخلف در قزوین/شناسایی ۵۰ واحد دارای کالای اساسی احتکار شده

معاون بازرسی سازمان صمت استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای امسال از ۴۷ هزار و ۹۹۰ واحد صنفی، بازرسی شده است که ۲ هزار و ۸۶۹ واحد متخلف شناسایی شدند.

کبیری با اشاره به ثبت هزار و ۴۷۶ مورد گزارش و شکایات مردمی افزود: عمده‌ترین تخلفات به ترتیب اولویت در مورد گرانفروشی، درج نکردن قیمت، ندادن فاکتور، اجرا نکردن تعهدات و عدم عرضه کالا بوده است.

شناسایی ۵۰ واحد دارای کالای اساسی احتکار شده

این مسئول بیان کرد: بیش از ۵۰ واحد صنفی احتکار کننده در رسته‌های عمده فروشان مواد غذایی و کالا‌های اساسی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

کبیری با اشاره به اجرای طرح نظارت بر لوازم خانگی گفت: در این زمینه تاکنون ۵ انبار کالا که اقلام لوازم خانگی در آن‌ها نگهداری می‌شد، به علت اعلام نکردن موجودی و عدم عرضه شناسایی شده اند و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

به گفته وی، واحد ستاد خبری و تلفن ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی است که در اسرع وقت رسیدگی خواهند شد.

عمده مواد اولیه روغن جامد، وارداتی است

کبیری درباره کمیاب شدن روغن نباتی هم گفت: عمده مواد اولیه روغن جامد را دانه‌های روغنی آفتاب‌گردان و پالم تشکیل می‌دهند که عمدتا به صورت وارداتی هستند.

وی ادامه داد: از سوی وزارت صمت تدابیر لازم برای واردات مواد اولیه صورت گرفته و اکنون بخش عمده‌ای از مواد اولیه در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گرفته است که عمدتا در حال تولید روغن مایع هستند.

این مسئول بیان کرد: بر اساس دستوالعمل‌های بهداشتی، وزارت بهداشت و درمان به جهت مقوله حفظ سلامت افراد لازم دانست تا واحد‌های تولیدی، تولیدات روغن جامد را به روغن مایع تبدیل کنند که خوشبختانه اکنون هیچ مشکلی در حوزه توزیع روغن مایع در استان نداریم.

آخرین قیمت نهایی تخم‌مرغ

کبیری درباره قیمت نهایی تخم‌مرغ گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور هر کیلو تخم مرغ در مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای عمده فروش و ۱۱ هزار تومان برای مصرف کننده قیمت‌گذاری شده است.

کبیری با بیان اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۲۲ هزار تومان برای مصرف کننده اعلام شده است، گفت: با اعمال تعرفه‌های دولت در خصوص صادرات تخم مرغ؛ تقریبا صادرات به خارج از کشور منتفی شده و اکنون قیمت تخم‌مرغ پایین از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.