×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهرداری جای بازی های سیاسی نیست

به گزارش کافه خبر قزوین،فاطمه اشدری عضو پارلمان محلی قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار تقدیم لایحه بودجه شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه مدیریت شهری مردمی ترین نهادی است که باید در خدمت به شهر و شهروندان باشد اظهار کرد: شهرداری جای بازی های سیاسی نیست و با تهیه نمودار می ببینیم که آیا شورای شهر تاثیری در جذب نیرو داشته یا خیر؟ چرا بایستی به واسطه توصیه های شخصی و گروهی، افرادی به شهردار تحمیل شوند که تخصص لازم در شهرداری را ندارند و صرفا یک بار مالی هنگفت ( حداقل ماهانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان رقم کمی نیست که می‌توانست با همین رقم اجباری و تحمیلی که بیت المال و حق الناس است به آبادانی بخش‌های کمتر برخوردار و نواحی منفصل بپردازد ) را به مدیریت شهرداری تحمیل می کند.

وی ادامه داد: این جریان باید مورد رسیدگی قرار گیرد و برای اینکه بتوانیم در عمل به منویات مقام معظم رهبری(دامه برکاته) پاسخ درست بدهیم، باید شرایطی را فراهم کنیم که مدیون مردم نباشیم و باعث اعتماد سازی مدیران توانمند شهرداری برای خدمت صادقانه به مردم شویم.

اشدری در ادامه به ذکر مهم ترین موضوعی که باید در بودجه سال آینده شهرداری قزوین به آن پرداخته شود اشاره کرد و گفت: که آیا در بودجه سال آینده شهرداری قزوین سهم شهرداری در پروژه بالای اتوبان که بخشی از آن پروژه پاسارگاد است در نظر گرفته شده یا خیر؟ اجازه ندهید به واسطه کار خیری که برای شهر در حال انجام است با رایزنی‌های صورت گرفته مثل کمربندی شرق و با ارتباط استانی و خارج از استان شرایطی را فراهم کنند که سهم شهرداری و شهروندان نادیده گرفته شود. شهرداري باید در هر گونه تغییر کاربری درمحدوده شهری بالای اتوبان ورود پیدا کرده و سهم شهر و شهروندان را مشخص و دریافت نماید .

وی تصریح کرد: اگر قرار است اتفاق بالای اتوبان پیش بیاید که بالغ بر عددهای بزرگی از زمین است و تغییر کاربری صورت بگیرد، باید سهم شهرداری به صورت کامل پرداخت شود، درست است که بخش بسیار کوچکی از این زمین‌ها را می‌خواهند بیمارستانی با موضوع جذب گردشگر و توریست درمانی تاسیس و اختصاص دهند، خیلی خوب دستشان درد نکند؛ اما سهم شهر و شهروندان از دیگر تغییر کاربری‌های سرمایه ای که پیوست این پروژه درمانی خواهد بود باید در بودجه لحاظ شده باشد، سهمی که کوچک نیست و باید به آن توجه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: اجازه ندهید قرارهایی با خارج از استان بسته شود که این سهم به شهرداری پرداخت نشود، در عین حال لازم است برای ساخت بیمارستان و مرکز بزرگ درمانی که نیاز استان و کشور است همراهی و حمایت های ويژه انجام گیرد .

اشدری بیان کرد: اما اگر قرار است هر اتفاقی برای موضوع بالای اتوبان رخ دهد باید همان اقدامات در شهرک عظیمیه نیز انجام شود، در این اراضی تعاونی های زیادی وجود دارند که سالیان سال است که در انتظار اتفاقات خوبی هستند تا اعضای آنها بتوانند دارای سرپناه شوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد زیادی آنجا سرمایه دارند ولی به دلیل اینکه ما نتوانستیم خدمات بدهیم ‌ پروژه‌ هایشان ابتر مانده است، لذا اعضای شورا با مجموعه مدیریت شهری همکاری و همراهی کند تا این امتیاز برای شهروندان عظیمیه فراهم شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه با بیان اینکه همواره در حوزه املاک شرایط حبابی بودجه را دیدیم گفت: البته از شهردار محترم انتظار دارم که با برقراری تعامل با مدیران استانی و کشوری بسیاری از منابع زمین را با کاربری‌های مناسب و برای زیرساخت‌های شهری ، زمین‌هایی که نیازهای مراکز عمومی و نیاز تمام اقشار را برآورده می کند را تامین کند تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و با تغییر کاربریهای مناسب بتوانیم شرایط درآمدی بسیار خوب برای تکمیل وانجام پروژه ها را داشته باشیم.

اشدری یادآور شد: امیدوارم برای ساماندهی باغستان نیز برنامه خوبی داشته باشیم، در غیر این صورت باید باغستان را به میراث فرهنگی بدهیم تا ببینیم با توجه به شرایط ایجاد شده چه می‌کند. باید شرایطی ایجاد شود که هیچ شهروندی به لحاظ اینکه ملک اش میراث فرهنگی می شود ناراحت نشود و یا اینکه باغ وی میراث فرهنگی شود عزاداری نکند. چون هیچ تسهیلی در آبادانی باغستانها ایجاد نکرده ، به جزء یک مشت قوانین بازدارنده که فرصت‌ها راتبدیل به تهدید کرده است.

وی افزود: امروز اعتبار و هویت هر شهر و شهروندی به تاریخ و پیشینه ی فرهنگی آنهاست ولی وقتی مدیریت صحیح و برنامه بلند مدت و کوتاه مدت مناسب و اعتبار و منابع لازم برای مرمت، حفظ و نگهداری میراث فرهنگی نداشته باشیم ، صرفا با این همه دستورالعمل‌های بدون پشتوانه و حمایتگر ، چیزی جزء موانع و زنده به گور کردن میراث فرهنگی و تاریخی نصیب نخواهد شد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، قطعا باید با تدابیر و حمایت لازم از این ارزش معنوی و فرهنگی شرایطی فراهم کرد که مالکان احساس آرامش، افتخار و بالندگی کنند و هیچ سازنده ای در همجواری با میراث فرهنگی احساس نگرانی و ناراحتی نکند.

اشدری تصریح کرد: میراث فرهنگی باید در کنار شهرداری به وظیفه خود به خوبی عمل کند همینطور مدیریت استانی با فراخوان و هم افزایی مدیریتهای متولی و موثر در بهبود و رونق بخشدن و حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و باغستانهای سنتی و بهره برداری برای رونق و قوت بخشیدن به صنعت توریسم ، برای ارتقاء شهر و رضایتمندی شهروندان عزیز گام‌های موثری بردارد .

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام با موضوع گردشگری با همان کاربری تاکید کرد و گفت: این پروژه ها با هدف ایجاد زیرساختهای گردشگری و جذب توریست بوده و باید به همان صورت اجرایی شود و تبدیل به پروژه دیگری نشود، چرا که برای ایجاد درآمد پایدار در موضوع صنعت توریسم وجذب گردشگر این پروژه ها طراحی شده اند هرچند که برخی به عنوان معضلات بدهکاریهای شهرداری به آنها نگاه می کنند اما خوشحالم که نگاه شهردار قزوین به این پروژه ها کاملا درآمدی بوده و در اولویت پروژهای سال1401 لحاظ شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار قزوین به واسطه توجه ویژه به منطقه هادی‌آباد و شهید انصاری در بودجه اظهار کرد: امیدواریم در کنار این موارد بتوانیم به بافت فرسوده و تاریخی شهر توجه داشته باشیم که قطعا در بودجه لحاظ شده است

. اشدری خاطرنشان کرد: از توجه شهردار قزوین و مجموعه مدیران شهری به شهر شهدا و گلزار شهدا که بزرگترین مرکز فرهنگی و ایثار و شهادت به شمار می‌رود و می‌تواند اوقات بسیار خوبی از جوانان و شهروندان شهر را به خود اختصاص دهد نیز تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم به دستورات شما اتفاقات مفیدتر و موثرتری در گلزار شهدا بیفتد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.