×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهروندان مراقب کلاهبرداری با اسم ابلاغیه قوه قضائیه باشند

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اظهار کرد: حسب گزارش‌های واصله، اخیراً مجرمان سایبری با اسم قوه قضائیه، پیامک‌های جعلی برای شهروندان ارسال می‌کنند با این محتوا که شکایتی علیه شما ثبت شده یا رأی نهایی شما صادر شده و برای دیدن این شکایت یا رای باید لینک موجود در پیامک را کلیک کنید.

علی فولیان با بیان اینکه متاسفانه شهروندان به دلیل کنجکاوی، این لینک که کاملا جعلی است و شباهت به سامانه قوه قضاییه دارد را باز می‌کنند، افزود: در این صفحه از شهروندان خواسته می‌شود که برای دیدن شکوائیه یا رأی نهایی باید مبلغی واریز کنند و وقتی که اطلاعات بانکی شهروندان در این صفحه ثبت می‌شود با درخواست رمز یک بار مصرف، علاوه بر برداشت مبلغ دو هزار تومان کل موجودی حساب شهروندان خالی می‌شود.

به گفته این مسئول، پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است و پیامک مذکور، هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست، افزود: ابلاغ قضائی از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود و در شبکه‌های مجازی ابلاغ‌های قضائی اطلاع رسانی نمی‌شود.

این مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: پیام ابلاغ قضائی به افرادی که در سیستم ثنا ثبت نام کرده‌اند ارسال می‌شود و کسانی که در این سیستم ثبت نام نکرده‌اند، ابلاغ قضایی آن‌ها از طریق پست به نشانی محل سکونت و یا محل کارشان پست ارسال می‌شود.

وی افزود: برای اطمینان، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https://eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی را بررسی کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین از شهروندان خواست، با هوشیاری کامل، از شگرد‌های نوین کلاهبرداری آگاه باشند و مراقب کلاهبرداری با اسم ابلاغیه قوه قضاییه با پیامک‌های جعلی و لینک‌های الصاقی باشند.

وی بیان کرد فریب اینگونه افراد را نخورید و در صورتی که از این دسته پیامک‌ها برایتان ارسال شد حتما مراتب را به پلیس فتا یا دادستانی‌های سراسر استان اعلام کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.