×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهید شاخص بسیج رسانه استان قزوین معرفی شد

به گزارش کافه خبر قزوین،مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهار کرد: در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر بسیجی و گوهر یابی از گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شده است و این سنت حسنه فرصتی بی نظیر برای فرهنگ سازی در حوزه مقاومت، ایثار وشهادت، بازخوانی سبک زندگی نام آوران بسیج و پرداختن به معیارها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی در جامعه امروز است.

محمد کشاورز افزود: به نظر می رسد معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این شاخص ها برای نسل جوان و نوجوان یکی از شیوه های موثر و مفید در پاسداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن راه، روش و منش آنهاست.


وی امنیت کنونی کشور را نتیجه فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی جوانان دیروز این مرز و بوم دانست و گفت: در شرایط فعلی همه ما باید برای حفظ انقلاب و عزت و اقتدار کشور راه آنان را با قدرت تر از قبل ادامه دهیم.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین بیان کرد: معرفی شهید شاخص در بسیج رسانه این استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه اصحاب فرهیخته و بزرگوار رسانه با سبک زندگی این شهیدان گرانقدر و عزیز است.

کشاورز تصریح کرد: برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر این شهید عزیز، فعالیت‌های متنوع ازجمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهید در دفاتر رسانه ها و نیز سطح شهر ، نامگذاری مکانی به نام شهید، آشنایی با سیره شهید در حلقات صالحین، برگزاری یادواره‌ شهدای رسانه با محوریت شهید سال، چاپ و توزیع کتاب مرتبط با زندگینامه شهدای رسانه، ساخت مستند زندگینامه این شهید و معرفی وصیت‌نامه شهید در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: شهید کریم اصغری، خبرنگار فعال روزنامه رسالت در قزوین بخصوص بخش شال بود. این شهید یکم تیر ۱۳۴۴، در شهر شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد. دانش‌آموز چهارم متوسطه در رشته تجربی بود. سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

به گفته کشاورز شهید کریم اصغری بیست و هفتم دیماه ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و دست، شهید شد و مزار این شهید والامقام در شهر زادگاهش واقع است.

وی اضافه کرد: از این شهید بزرگوار یک وصیت نامه پر محتوا و راهگشا به جا مانده است که واقعا خواندنی است. این شهید بزرگوار در بخشی از این وصیت نامه الهی و سیاسی خود می نویسد« ای خدای بی ‏نیاز! تو خود بهتر می‏دانی که هدف ما شهادت نیست بلکه پیروزی در راه تو و پیروی از راه توست…


برادران و خواهران دینی ام ! از شما عاجزانه می‏خواهم که برای مسائل دینی و اسلامی، مخصوصا واجباب اهمیت زیادی قائل شوید. وای بر ما اگر بخواهیم به مسائل دنیوی فکر کنیم، چون دنیا خانه گذراست نه خانه قرار و وقتی که ما از این دنیا برویم چیزی از مال دنیا با خود نخواهیم برد جز عملهایمان. دیگر این که تا آن جا که در توان دارید برای اسلام و انقلاب اسلامی بکوشید و بدانید که این دنیا چیزی جز آزمایش نیست. از شما عاجزانه تمنا دارم که دعا و مناجات و نماز جماعت و نماز جمعه را فراموش نکنید. مبادا دعا کردن برای امام و انقلاب از یادتان برود.»

گفتنی است، شهید حمیدرضا کشاورز مرآت در سال ۱۳۹۹ ، شهید طهماسب شیخ حسنی در سال ۱۳۹۸ و شهید ابراهیم سهیلی راد در سال ۱۳۹۷ به عنوان شهدای شاخص از سوی این سازمان معرفی شده بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.