×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شورای شهر باید مغز متفکر یک شهر باشد

به گزارش کافه خبر قزوین،شوراها نقش بی بدیلی در تسریع برنامه های اجتماعی،اقتصادی و سیاسی یک شهر دارند از سوی دیگر،باتوجه به توسعه شهرنشینی مشکلات شهری افزایش یافته است به همین خاطر می بایست افرادی که از سوی شهروندان انتخاب می شوند بتوانند در اسرع وقت مشکلات مردمی را مورد شناسایی و ارزیابی قرار دهند.

البته باید اضافه کرد که شورا به عنوان یک نهاد مردمی باید از افراد توانا و خبره در راستای اهداف خویش استفاده کند تا اگر برای نمونه در پروژه ای گام برداشت کمتر دچار مشکلات عدیده شود. به همین منظور،شورای شهری ها نباید فراموش کنند که بر اساس مشارکت مردمی است که توانستند بر این صندلی تکیه بزنند در نتیجه هر نوع تصمیمی که غلط گرفته شود، می تواند  بر زندگی همه شهروندان آسیبی جدی وارد کند و یا بالعکس، زندگی آنان را از بلاتکلیفی نجات دهد.

 شورای شهر موظف است به عنوان یک مغز متفکر ، افرادی را به منصب برساند که از توانایی های آنان کاملا آگاه است چرا که کوچکترین انتخاب اعضای شورا،می تواند تا سال ها جبران ناپذیر باشد،هر چند که در حال حاضر دیگر کسی به دنبال استعداد و توانایی نمی گردد و بیشتر افراد بر اساس گرایشات سیاسی و یا رایزنی به جایگاهی که می خواهند می رسند.

شورا میدان کار و عمل است و ارتباط تنگاتنگ با سایر ادارات و دست اندرکاران شهری دارد، شورا میدان رقابت اقوام نیست. شورا میدان رقابت پدر خوانده ها و کسانی که همیشه مدعی هستند که باید افراد مد نظر آنان برای منافع شخصی خودشان به شورا و شهرداری راه پیدا کنند نیست.

مردم باید توسعه، عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی را در استان،شهر و حتی روستای خود مشاهده کنند و از آن بهره ای ببرند وگرنه شورای شهر فقط مدرسه ای برای کسب آموزش های مدیریتی برخی افراد،خواهد بود.

 باید تاکید کنم که جایگاه شورا در اندیشه امام خمینی(ره) فوق العاده ارزشمند بوده و این نهاد مردمی از اولین تشکل هایی بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی بر تشکیل آن تاکید داشته است همچنین کاملا مستند است که اگر تاریخ انقلاب را ورق بزنیم در می یابیم که هر جا که کارها به مردم سپرده شده است به نحو احسنت انجام پذیرفته است بر همین مبنا شایسته است که در جلسات شورای شهر ،اعضای شورا احساس مسئولیت کنند و نیازهای اساسی مردم را بیش از هر مسئله دیگری،مورد توجه و پیگیری قرار دهند.

اعضا شورا‌های شهر، باید بتواند نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته در هر شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکایی در اقتصاد کشور تبدیل کنند و در نهایت توسعه ملی را بهبود بخشند.

شوراهای شهر به عنوان مهمترین عامل اداره هر شهر، می‌توانند تضمین کننده منافع شهروندان باشند و نقش مهمی در بهبود عملکرد شهری بازی کنند.

در پایان امید است در آینده ای نزدیک،شوراها نه تنها بر اساس قانون اساسی بلکه با وجدان کاری،به دنبال شهری منطقی و توسعه یافته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.