×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح مقایسه ارقام علوفه‌های کم آب بر در استان قزوین اجرا شد

 به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این باره اظهار کرد: در راستای حفظ و پایداری منابع آبی و جلوگیری از مصرف بی رویه آب در فصل بهار و تابستان و با توجه به مصرف بالای آب محصولات بهاره؛ امسال در سطح ۲ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در قالب پایلوت مقایسه ارقام و مزارع الگویی انجام شد.

تورج بنیادی افزود: در این طرح ۱۴ نوع محصول زراعی اعم از گیاهان علوفه‌ای، نباتات صنعتی و گیاهان روغنی از جمله ذرت ۲ رقم، چغندر علوفه‌ای و قندی ۳ رقم، آفتابگردان ۲ رقم، سورگوم۴ رقم و پنبه و کینوا هر کدام یک رقم کاشت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه؛ یکی از مشکلاتی که اخیراً در کشور بحث امنیت غذایی را مورد چالش قرار داده کمبود منابع آبی است گفت: بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های آسیب پذیر از بحران کم آبی است که بایستی چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

بنیادی هدف از اجرای این طرح را؛ شناساندن گیاهان علوفه‌ای، صنعتی، روغنی جدید و کم آب بر به کشاورزان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به برنامه‌های این مدیریت در ماه‌های آتی با برگزاری مراسم روز مزرعه و انتقال دانش فنی؛ اطلاعات به روز و جدید در خصوص این زراعتها به کارشناسان و بهره بردارن بخش کشاورزی ارائه خواهد شد.

بنیادی یادآور شد: محصولات کم آب بر؛ بهره وری در کشاورزی را افزایش و همچنین با توجه به روش‌های نوین کاشت از جمله کشت نشایی، کاهش هزینه‌ها را بدنبال خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: با رشد کشت اینگونه محصولات علوفه‌ای، صنعتی و روغنی کم آب شاهد توسعه بیشتر بخش کشاورزی استان باشیم.

گفتنی است،این طرح در اراضی کشاورزی شرکت کشت و صنعت هزار جلفا از توابع شهرستان آبیک اجرا شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.