×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طلوع فجر و رژیمی که متلاشی شد

به گزارش کافه خبر قزوین،ملیتاریسم داخلی و استعمارگران بیگانه حتی تا آخرین لحظه در ارزیابی قدرت توفنده ملت ایران اشتباه کردند. آن‌ها یک سال و بلکه بیشتر نیروهای جهنمی و ویران‌کننده و ماشین‌های مدرن نظامی خود را به مصاف ملت ایران فرستادند، کشتار کردند، ویران کردند و بوی خون چنان مستشان کرده بود که آخرین بازمانده، یعنی شعور فاسدشان را از دست دادند. 

شعور آن‌ها چندان تنزل یافت که گمان کردند با یک شبه کودتا، با برقراری یک حکومت نظامی شبانه‌روزی و با فرستادن زبده واحدهای گارد شاهنشاهی می‌توانند برای همیشه صدای حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه ملتی غیور، رزمنده و آگاه را در سینه خفه کنند. 

زهی خیال باطل… ملت ایران که اسلحه داشت اما به کار نمی‌برد و می‌خواست حتی‌الامکان حق خویش را مسالمت‌جویانه کسب کند، دیکر سکوت را جایز ندانست و در زمانی کمتر از ۴۸ ساعت طومار شاهنشاهی جبار را در هم پیچد. 

سقوط پادگان‌ها 

بعد از ظهر ۲۲ بهمن ۵۷، باد مخالف علیه پادگان‌های تهران وزیدن گرفت و بسیاری از پادگان‌ها توسط مردم تصرف شد. پادگان‌های حشمتیه، عشرت‌آباد، عباس‌آباد، جی، مهرآباد و ژاندارمری شاهپور سقوط کردند. 

اشغال مجلس 

در بعد از ظهر ۲۲ بهمن ۵۷ گروهی از مردم هیجان‌زده که از شوق پیروزی بر استبداد فریاد می‌زدند، مسلحانه به سوی مجلس شورای ملی حرکت کردند تا این دژ دیگر استبداد را که گروهی ناجوانمردانه برای مدتی در اختیار داشتند، دوباره به ملت بازگردانند. 

تسخیر کاخ نخست وزیری 

کاخ نخست وزیری در خیابان کاخ در روز این روز به تصرف مردان مسلح در آمد. در حال حاضر بر سر در کاخ بر پارچه سفیدی نوشته شده است: “به نام خدا. این مکان (نخست وزیری) در تاریخ ۵۷/۱۱/۲۲ بدون هیچ گونه تخریبی تخلیه و اشغال شد.” 

سفارت اسرائیل، سفارت فلسطین شد 

در بعد از ظهر روز ۲۲ بهمن ۵۷، سفارت اسرائیل توسط جوانان مجاهد و مردم اشغال و به مردم فلسطین هدیه شد. سر در ساختمان بر پارچه سبزی نوشته شده سفارت فلسطین و بر پارچه قرمزی این شعار دیده می‌شود: “اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است.”

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.