×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فاصله‌گذاری تا مهار کامل کرونا باید به فرهنگ تبدیل شود


به گزارش کافه خبر قزوین،جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین با بیان اینکه آمار فوتی های کرونا در استان ۷۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت سه شهرستان استان شامل البرز، آبیک و بوئین زهرا به رنگ آبی تغییر یافته که به معنای شرایط کم خطر است و میزان بستری بیماران در آنها در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲ نفر یا کمتر است.


منوچهر حبیبی با بیان اینکه کم شدن آمار بیماران بستری شده و فوتی ها به معنای از بین رفتن خطر کرونا نیست و مردم نباید شرایط را عادی بپندارند افزود: با این وجود نباید فراموش کرد این وضعیت شکننده است و در صورت بی توجهی مردم به تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی می تواند این رنگ به قرمز و حتی سیاه تبدیل شود.


این مسئول با اشاره به رفع محدودیت برخی مشاغل با زرد و آبی شدن شرایط کرونایی در استان قزوین اضافه کرد: در وضعیت آبی تقریبا همه مشاغل به جز موارد بسیار محدود امکان فعالیت را دارند اما باید پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.


به گفته وی، تا مهار کامل کرونا و از بین رفتن آن باید فاصله گذاری اجتماعی به یک فرهنگ تبدیل شود و در اماکن عمومی شاهد رعایت فاصله بین افراد باشیم.

این مسئول بیان کرد: باید تا زمان مهار کامل کرونا یاد بگیریم که با این شرایط کنار بیاییم و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سلامت خود، عزیزانمان و دیگران را تضمین کنیم و شاهد بیماری و جان باختن هموطنان و همشهریان خود نباشیم.


حبیبی تصریح کرد: با اصناف و مشاغلی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند و برای مهار کرونا همکاری نداشته باشند بدون شک برخورد می شود و از شهروندان می خواهیم تا در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به ستاد مقابله با کرونا و یا مراکز بهداشت شهرستان ها اعلام کنند.

وی خواستار شد: ادارات و بانک ها باید همچنان از ارایه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز کنند و همچنین اتوبوس ها و تاکسی ها نیز اجازه استفاده از وسایط نقلیه خود را به این افراد ندهند و اصناف هم باید مشتریان را ملزم به استفاده از ماسک کنند و در صورت هرگونه بی توجهی به این موضوعات با خدمات دهندگان متخلف برخورد می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.