×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرآیند انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین آغاز شد

به گزارش کافه خبر قزوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به مفاد اساسنامه خانه مطبوعات، اظهار کرد: بر طبق ماده ۴۲ اساسنامه خانه مطبوعات کلیه شاغلان مطبوعات، پایگاه‌های خبری و نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌ها که در بخش تحریریه و در قالب شغل اصلی به صورت مستمر یا پاره وقت فعالیت می‌کنند اعم از گزارشگر، مترجم، عکاس خبری، نویسنده، تنظیم کننده اخبار، کاریکاتوریست، گرافیست، خبرنگار، دبیر گروه، معاون دبیر گروه، معاون سردبیر، عضو شورای سردبیری، سردبیر، مدیر مسئول و صاحب امتیاز می‌توانند به عضویت خانه یا هیأت مدیره آن درآیند.

محمد حسین اسماعیلی، شرایط عمومی عضویت را داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، تدین به یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی، پایبندی به قانون اساسی به ویژه اصول بنیادین آن، مشهور نبودن به فساد اخلاقی اعلام کرد و شرایط اختصاصی را، داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن، اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه مطبوعات یا واقع بودن دفتر مرکزی رسانه متبوع در استان مربوط دانست.

این مسئول تصریح کرد: همچنین برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه‌ای رسانه‌ای یا بیمه صندوق هنرمندان در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک یا نمایندگی روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌ها، ارائه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانه‌های سراسری، قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و مصوبات قانونی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور از دیگر شرایط عضویت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: بر اساس تبصره پنج ماده ۴۲ اساسنامه خانه مطبوعات، در نشریات چاپی، اعلام وصول نیمی از شماره‌های مورد انتظار طی یکسال گذشته و در نشریات الکترونیک (خبرگزاری یا پایگاه خبری) فعالیت شش ماه مستمر شرط لازم است و همچنین واقع بودن دفتر مرکزی رسانه در استان ضروری می‌باشد.

وی تأکید کرد: بر اساس تبصره مذکور کار پایش اعضای خانه مطبوعات انجام و پس از آن انتخابات برگزار می‌شود که زمانبدی و تقویم اجرایی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مسئول افزود: فقط اعضای اصلی خانه مطبوعات حق رأی دادن و شرکت در انتخابات را دارند و اعضای افتخاری امکان نامزدی در انتخابات یا رأی دادن به هیات مدیره را ندارند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین تصریح کرد: اسامی اعضای خانه باید در پایگاه اطلاع رسانی خانه به تفکیک نام و نام خانوادگی، نام رسانه، سمت در رسانه، تاریخ عضویت در خانه، سابقه پرداخت بیمه توسط رسانه منتشر و مرتباً به روزرسانی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.