×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فراخوان عکسواره «مستان مستور» در قزوین منتشر شد

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این باره اظهار کرد: رساترین سخن کربلا، روایت آزادگی، از خودگذشتگی و از جان گذشتگی در راه هدفی والاتر از حیات دنیایی است، حماسه‌ای عظیم که عاشقانش پس از قرن‌ها آن را زنده نگه داشته و همه روزها و همه زمین‌ها را کربلا کرده‌اند.

محمد حسین اسماعیلی افزود: میهمان ناخوانده این روزها یعنی کرونا، حال و هوای دیگری به محرم امسال داده است و از سویی از خودگذشتگی سفیران سلامت در مراکز درمانی رنگ و بوی ایثار و از جان گذشتگی داشته و همچنین آئین‌های محرم ، امسال با وجود ویروس کرونا، به گونه‌ای دیگر برپا می‌شود.

وی بیان کرد: عکسواره ملی مستان مستور به دنبال ثبت لحظه‌های ماندگار از آئین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان در این شرایط ویژه است و هنرمندان در این سوگواره صحنه‌های پرشکوه و با عظمت این داستان را ثبت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یادآور شد: عکسواره ملی «مستان مستور» با موضوع محرم و سنت‌ها و آئین‌های عزاداری با محور تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، اربعین حسینی، نماز ظهر عاشورا، خیمه‌های عاشورایی، شام غریبان، مراسم تعزیه و شبیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، عزاداری در تکایا، حسینه ها و مساجد، عزاداری در منازل و نماز و نیایش، نماز ظهر عاشورا جلوه‌های محرم در زندگی امروزی و مناظر شهری، محرم بر نگاه و رویکرد ویژه به شرایط کرونایی برگزار می‌شود و عکس‌های ارسالی باید با منظور کردن موضوعات یاد شده و با محورکرونا تهیه و ارسال شود.

اسماعیلی تصریح کرد: عکسواره در دو بخش اصلی (عکاسی با دوربین حرفه‌ای) و بخش نگاه مردمی (عکاسی موبایلی) برگزار خواهد شد و شرکت تمامی عکاسان و علاقه مندان از سراسر کشور در این عکسواره آزاد است.

به گفته وی، تمام عکاسان می‌توانند در هر دو بخش سوگواره شرکت کرده و هر عکاس می‌تواند، حداکثر ۱۰ فریم (قطعه) عکس را به تفکیک در هر یک از بخش‌ها ارسال کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.