×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرهنگسراهای تخصصی در شهر راه اندازی می شود/ سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین حیات خلوت هیچ گروه و جناحی نیست

به گزارش کافه خبر قزوین،سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین عصر شنبه در نشست با اصحاب رسانه که در عصر شنبه، در خانه تاریخی امام جمعه شهیدی برگزار شد اظهار کرد: سازمان نیاز به یک هویت بخشی جدی داشت و این موضوعی بود که اصلا مورد توجه نبود بنابراین مأموریت های غیرتکلیفی سازمان را از نقش اصلی ماموریتی خود خارج کرده بود برای مثال یکی از حوزه ها،حوزه اجتماعی بود که هر چند این عنوان در سازمان تعریف شده بود ولیکن در عمل هویت و سازمان مستقلی نداشت در نتیجه هدف اصلی ما، اصلاح رویکرد و بازگشت به ساختار سازمان است.

حجت الاسلام محمد محمودی کلایه افزود: در همه حوزه ها سعی ما این است که “مردم محور” پیش برویم به همین منظور، از ظرفیت همه هنرمندان و ورزشکاران استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برخی از انتظارات که ناشی از عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی است فارغ از ماموریت های این سازمان است افزود: طبق قانون اموال شهرداری فقط و فقط متعلق به مردم است و حاکمیت و دولت سهمی در اموال عمومی ندارد در نتیجه در مساعدت‌های مالی ممکن است منع قانونی و شرعی وجود داشته باشد که بخشی از مشکلات از همین موضوع نشات می گیرد.

وی بیان کرد: ما نهاد تخصصی هنر، ورزش و حوزه های اجتماعی نیستیم اما در کنار همه این حوزه هایی که در زمینه های مختلف تخصص دارند، هستیم از سوی دیگر،گاها دیده شده که در برخی موارد نواحی منفصل و پایین دست شهری غنی تر از مناطق شمال شهر هستند و همیشه نیازمند برنامه های فرهنگی نیستند،بنابراین ما با نگاه “توزیع عادلانه” مناطق استان را مورد رصد و توجه قرار داده ایم.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه هنر و ادبیات پایداری و علم و فناوری خانه علوم برنامه هایی را در نظر داریم و با کسب اخذ مجوز و تصمیمات بالا دستی می توان برخی از فرهنگسراها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

به گفته معاون شهردار،سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین حیات خلوت هیچ گروه و جناحی نیست و هرجا که مصلحت عامه نباشد یک امر خلاف تکلیف است به بیان دیگر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، خانه همه اصحاب فرهنگ و هنر خواهد بود و هیچ قوم و قبیله‌ای سهامدار سازمان فرهنگی ورزشی نیست و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دست سیاست از حوزه فرهنگ و هنر کوتاه است توضیح داد: همواره سعی شده است که به دور از سفارشی سازی ها و با اجرای قانون فرهنگسرا ها به مردم واگذار شود،چرا که مردم، در برنامه های ما ارجحیت دارند و باید برنامه های ما برای افرادی باشد که اهل تخصص هستند.

در راستای بهینه شدن فرهنگسراها در صددهستیم تا با اخذ مجوز فرهنگسرای تخصصی را با موضوع های آموزش های شهروندی، خانه علوم برای علم و فناوری، برای کارآموزی و مهارت افزایی را در شهر راه اندازی کنیم.

به گفته او، سازمان قصد ندارد تمام درآمدش را از ظرفیت های فرهنگی کسب کند بلکه بالعکس درصدد است تا از مجموعه های فرهنگی درآمد زایی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.