×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرهنگ استفاده از ماسک در جامعه نهادینه شود/ تشدید نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: متأسفانه شهروندان فکر می‌کنند این بیماری تمام شده در حالی که باید در انتظار همنشینی با این ویروس طی ماه‌های آینده باشیم.

قدرت الله مهدیخانی، تنها ابزار دفاعی در برابر این ویروس کشنده را استفاده از ماسک دانست و افزود: متأسفانه با سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در برابر این ویروس، درصد رعایت و استفاده از دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم قزوین طی چند هفته گذشته از ۸۰ به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین،وی توضیح داد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، از سه‌شنبه هفته جاری و با تشکیل تیم‌های نظارتی با مشارکت نمایندگانی از فرمانداری‌ها، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با متخلفان صنفی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به عمل نمی‌آورند برخورد و واحد صنفی آنان نیز با صدور حکم قضائی پلمب خواهد شد.

این مسئول، نانوایی‌ها، واحدهای درمانی، مطب‌های پزشکی، مراکز تجاری و خرید را بزرگترین مناطق پرخطر و آلوده به بیماری کرونا دانست و افزود: با توجه به بیشترین موارد شکایتی از این مراکز، به شهروندان توصیه می‌شود تا در صورت مراجعه به هر یک از مراکز یاد شده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به عمل آورده و استفاده از ماسک را نیز فراموش نکنند.

به گفته وی، از ۶ اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون پنج هزار و ۴۶۴ مورد بازرسی با ۱۹۸ گشت مشترک در سطح استان صورت گرفته که در این رابطه ۲۳۶ پرونده قضائی به ارزش سه میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۷۳۹ هزار ریال نیز تشکیل شده است.

پلمب ۲۷ واحد متخلف در قزوین

این مسئول اضافه کرد: در حوزه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، گران فروشی و عدم نصب نرخنامه ۲۷ واحد پلمب و ۶۵ واحد نیز اخطار پلمب دریافت کرده‌اند.

این مسئول یادآور شد: براساس مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا قزوین، از این پس برگزاری جلسات در دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر با ۱۰ شرکت کننده قابل برگزاری بوده و در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.