×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرهنگ در اولویت برنامه‌ریزی‌های استان قزوین قرار ندارد

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قزوین که در محل فرمانداری قزوین و به ریاست فرماندار قزوین و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی قزوین برگزار شد گفت: مهم‌ترین معضل حوزه فرهنگ اعتبارات و بودجه تخصیصی این حوزه است که کمترین اعتبار برای آن در بودجه سالیانه کشور منظور می‌شود.

محمد حسین اسماعیلی افزود: فرهنگ همواره مظلوم بوده و در اولویت برنامه ریزی‌ها و بودجه‌های ملی و استانی قرار ندارد و تا زمانی که شرایط اینگونه باشد نباید منتظر تحول و توسعه در این حوزه باشیم.

وی بیان کرد: زیربنای توسعه همه جانبه را باید در فرهنگ جستجو کرد؛ ولی با این بودجه‌ها و اعتبارات فرهنگی در کشور نمی‌توان به توسعه نیز امیدوار بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید مبنای اعتبارات فرهنگی را در قانون بودجه اصلاح کرد و افزایش داد و این امر مستلزم توجه جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی و مساعدت مسئولین استان از جمله فرمانداری‌ها و استانداری و سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات حوزه فرهنگ بیش از سه برابر شده و این جای تقدیر دارد؛ ولی عقب ماندگی‌ها و مشکلات به قدری زیاد است که این افزایش نیز نیازها و مشکلات را پوشش نمی‌دهد.

اسماعیلی در پایان خواستار توجه بیشتر و اختصاص بودجه‌های بیشتر در حوزه فرهنگی شد و در همین راستا مقرر شد در جلسه مجزایی با حضور فرمانداری قزوین و سازمان برنامه و بودجه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتبارات فرهنگی مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.