×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قزوینی ها بیش از 200  پلاکت خون اهدا کردند

به گزارش کافه خبر قزوین،سرپرست انتقال خون استان قزوین در این باره اظهار کرد: پلاکت با استفاده از دستگاه پلاکت فرزیس سال جاری از ۲۸۴ نفر از اهداکنندگان خون در استان قزوین دریافت شد که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۷۰ نفر بود.

مریم مدرسی افزود: تولید پلاکت فرزیس از فرآورده‌های خونی در قزوین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۲ درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه در این شیوه از خون گیری پلاکت از خون اهداکنندگان جداسازی می شود، گفت: پلاکت فرزیس بر اساس اعلام نیاز مراکز بیمارستانی به انتقال خون از اهداکنندگان دریافت می شود.

این مسئول اضافه کرد: دستگاه های پلاکت فرزیس با فناوری خود به نسبت به روش معمولی، چندین برابر پلاکت دریافت می کنند و در ادامه پس از جداسازی پلاکت، پلاسمای خون را به اهداکننده بازمی‌گردانند.

مدرسی با بیان اینکه پیش از اهدا با انجام شمارش پلاکتی از اهداکننده در صورتی که پلاکت های فرد متقاضی کافی باشد به وی اجازه اهدا داده می شود، یادآور شد: پلاکت های دریافتی به بیمارستان ها ارسال و برای کمک به درمان بیماران سرطانی و یا در حال شیمی درمانی و همچنین بیماران دارای اختلالات خونی و نیاز به پیوند استخوان مورد استفاده قرار می گیرد.

سرپرست انتقال خون استان یادآور شد: پلاکت اهدایی در شیوه پلاکت فرزیس طی ۲ تا ۳ روز پس از اهدا در بدن افراد جایگزین می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.