×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور به میزبانی قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل زندانهای استان قزوین در این باره اظهار کرد: ۸۲ اثر نمایشی از ۳۱ برای حضور در نوزدهمین جشنواره سراسری تئاتر زندانیان نام نویسی کرده بودند که در نهایت ۲۵ اثر از سوی هیئت بازبین جشنواره در استان قزوین برای شرکت در مرحله حضوری انتخاب شدند.

حمید رضا جهانگیری افزود: این گروه‌های نمایشی از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت به میزبانی قزوین با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این مسئول اعلام کرد: شهرام زرگر، محمودرضا رحیمی و نسیم ادبی داوران این دوره از جشنواره تئاتر سراسری زندانیان کشور هستند.

وی توصیح داد: این ۲۵ گروه نمایشی از ۱۴ استان مختلف کشور در جشنواره حضور دارند و از این تعداد ۲ گروه نمایشی از استان‌های فارس و البرز را بانوان تشکیل می‌دهند و ۲ گروه صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی نیز از استان قزوین در این رویداد حضور دارند، استان‌های تهران، فارس و یزد هرکدام با حضور سه گروه نمایشی بیشترین تعداد گروه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

جهانگیری با اشاره به انواع گونه‌های نمایش حاضر در این جشنواره بیان کرد: از ۲۵ اثر راه یافته به جشنواره ۱۰ اثر صحنه‌ای، هفت اثر نمایش‌نامه‌خوانی، پنج اثر خیابانی، ۲ اثر عروسکی و یک اثر نقالی است، ضمن اینکه آثار راه یافته به بخش تعزیه و نمایش شورایی نیز غیررقابتی هستند و از هنرمندان آن‌ها تجلیل خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه یکی از گروه‌های پذیرفته شده در حوزه نمایش عروسکی از استان کرمانشاه نتوانست مجوز حضور در جشنواره را کسب کند و از دور رقابت‌ها جا ماند؛ به همین دلیل دراین بخش نیز تنها از همان یک گروه حاضر در جشنواره تجلیل خواهد شد.

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و امنیتی استان با اشاره به اینکه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری ستاد دیه از برنامه‌های جنبی جشنواره تئاتر زندانیان کشور به شمار می‌رود، گفت: تمامی گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره از یک هفته مرخصی تشویقی بهره‌مند خواهند شد تا در تمرینات نمایش خود شرکت کنند.

وی با اشاره به رشد کیفیت و کمیت نوزدهمین دوره جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین اظهار کرد: تعداد گروه‌های شرکت‌کننده در دوره‌های قبل نهایتاً به ۱۶ گروه می‌رسید که دوره نوزدهم در این خصوص رشد چشمگیری داشته است.

این مسئول تأکید کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۹ و سی دقیقه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار خواهد شد.

به گفته وی، نمایش‌های راه یافته به مرحله کشوری در سالن کتابخانه علامه رفیعی و کتابخانه امام خمینی (ره) در مدت تعیین شده (صبح و عصر) با حضور داوران و عموم مردم به اجرا درمی‌آیند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.