×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبای پسران در قزوین/تأسیس یک مرکز آکادمیک می‌تواند در تربیت هنرمندان متعهد و توانمند مؤثر باشد

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه هماهنگی راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبای قزوین اظهار کرد: هنرستان هنر‌های زیبا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه دختران در سال تحصیلی قبل تاسیس شد که با توجه به استقبال خوب خانواده‌ها و هنرمندان، تاسیس هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حسنعلی اصغری افزود: مهمترین رسالت آموزش و پرورش اقدام در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از جمله موضوعات مهم این سند است و راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبا جهت پرورش هنرمندان متخصص در این راستا الزامی خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: میزان سهم تحصیل در هنرستان‌های قزوین بالاتر از میانگین کشوری است و هم اکنون ۴۲.۸ دهم درصد دانش آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل می‌کنند که در این زمینه استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور است.

به گفته وی، با همکاری دو دستگاه و همچنین سازمان برنامه و بودجه و استانداری، این موضوع امسال محقق شود.

تأسیس یک مرکز آکادمیک می‌تواند در تربیت هنرمندان متعهد و توانمند مؤثر باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر هنرستان هنر‌های زیبا در ۲۷ استان کشور راه اندازی شده است و قزوین نیز با داشتن ۱۰ انجمن هنری، ۱۵۰ مؤسسه و آموزشگاه هنری و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هنرمند و چهار هزار هنرجو، استعداد راه اندازی این هنرستان را در دو بخش دختران و پسران دارد.

وی افزود: تأسیس یک مرکز آکادمیک می‌تواند در تربیت هنرمندان متعهد و توانمند مؤثر باشد و به نظر می‌رسد با استقبال خوب خانواده‌ها و هنرمندان هم روبه رو شود.

این مسئول تصریح کرد: مهمترین موضوع در این زمینه، تأمین فضای فیزیکی مناسب برای هنرستان، سپس تأمین تجهیزات مورد نیاز و برنامه ریزی درسی سالانه و دریافت مجوز و مقدمات لازم برای راه اندازی این هنرستان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.