×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مانور خودروهای اوژانس اجتماعی در قزوین/ ارائه 12 هزار خدمت در پایگاه خدمات اجتماعی به افراد ساکن مناطق کمتر توسعه یافته در قزوین

 به گزارش کافه خبر قزوین،به مناسبت هفته بهزیستی مانور اورژانس اجتماعی روز چهارشنبه در محل سبزه میدان قزوین برگزار شد.

با استقرار خودروهای سیار اورژانس اجتماعی و نیروهای متخصص از ۲۳ تا ۲۷ تیرماه خدمات مشاوره‌ای، روان شناسی، مددکاری به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان این پایگاه در سبزه میدان ارائه می‌شود.

علیرضا وارثی در حاشیه این مانور در گفتگو با کافه خبر قزوین،اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش کیفیت خدمات رسانی در حال حاضر ۸ دستگاه اورژانس اجتماعی در شهرهای الوند، محمدیه، تاکستان، بویین زهرا، آبیک، قزوین، اقبالیه و آوج فعالیت می‌کند و ساکنان این مناطق را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه همچنین جهت ارائه خدمات به افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب در مناطق حاشیه نشین ۵ پایگاه اجتماعی ایجاد شده است افزود: در حال حاضر در مراکز اورژانس اجتماعی سرپایی و نگهداری بیش از ۱۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند و تمامی خدمات اورژانس اجتماعی به صورت رایگان و در محل ارائه می‌شود و ۲۴ خط تلفنی شماره ۱۳۳ این خدمات را ارائه می‌کنند.

به گفته این مسئول، در حال حاضر ۱۶ تیم سیار در شیفت صبح و بعدازظهر مشغول خدمت رسانی هستند و در سال گذشته ۱۵ هزار تماس تلفنی با این اورژانس‌ها برقرار شد.

وارثی اضافه کرد: ۱۲ هزار خدمت در پایگاه خدمات اجتماعی به افراد ساکن در مناطق کمتر توسعه یافته استان شامل امور آموزشی، مددکاری و روان شناسی ارائه شده است.

وی خبر داد: در سال گذشته باغ بر ۲۳۰ مورد پذیرش در بخش نگهداری مراکز آسیب دیده صورت گرفته و ۱۳ هزار خدمت در قالب تیم‌های سیار به صورت شناسایی و اعزام انجام شده است.

وارثی یادآور شد: ۱۶ تیم اجتماعی در سه شیفت پاسخگوی نیازهای شهروندان هستند و در هفته بهزیستی این خدمات بیشتر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ۲۳ تا ۲۷ تیرماه در هفته بهزیستی با برپایی پایگاه اورژانس اجتماعی در محل سبزه میدان به مراجعان خدمات رایگان مشاوره داده می‌شود.

اوژانس اجتماعی در محلات کمتر توسعه یافته معرفی و مستقر شود

مدیر کل امور اجتماعی استانداری قزوین نیز در گفتگو با کافه خبر اظهار کرد:هدف اصلی اورژانس اجتماعی  مداخلات به هنگام است تا با مداخله به موقع از  اتفاقات ناگوار و قضایی و انتظامی پیشگیری کند.

مریم بیدخام افزود رایگان بودن ، تخصصی بودن و در دسترس بودن را  از ویژگی­ های مهم برنامه اورژانس اجتمـاعی برشمرد و اظهار کرد  کسانی که به هر دلیلی در معرض خطر  هستند و یا دچار آسیب اجتماعی شده‌اند اورژانس  اجتماعی با مداخله کارشناسانه و روانشناختی کمک می‌کند که موضوع به نحو مسالمت آمیز کنترل شود.

وی تاکید کرد: بایستی کمک شود  تا اورژانس اجتماعی در تمامی محلات کمتر توسعه یافته معرفی و مستقر شوند.

این مسئول توضیح داد:مراکز سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳   با مداخله به هنگام در در بحرانهای  فردی ، اجتماعی و خانوادگی با مراکز مستقر  و پایگاه خدمات اجتماعی انجام می‌شود و مراکز ثابت در مناطق کمتر توسعه یافته است که حداقل یک روانشناس و یک مددکار در آن مستقر بوده و با فعالیت مددکاری اجتماع محور برای کمک به حل مشکلات مردم اقدام می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.