×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
متولی مشخص برای فضای مجازی در استان قزوین نداریم/نبود چشم انداز درست در زمینه فضای مجازی، رها شدگی فرهنگی را رقم زده است

به گزارش کافه خبر قزوین،مسئول فضای مجازی سپاه صاحب الامر (عج) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اظهار کرد: متولی مشخص برای فضای مجازی نداریم ومدیران استان به فضای مجازی اشراف ندارند تا بتوانند آن را کنترل کنند.

سرهنگ مرتضی امیری با بیان اینکه استان قزوین یک میلیون و ۷۵۰ هزار مشترک اینترنت دارد، خاطرنشان کرد: ۹ درصد از مشترکان از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند و ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار سیمکارت در استان فعال است.

وی افزود: متأسفانه انتشار اخبار نا امید کننده در فضای مجازی سطح امید جامعه را پایین آورده است.

امیری بیان کرد: دانش آموزان استان قزوین روزانه به طور متوسط ۹ ساعت از اینترنت و فضای مجازی استفاده می‌کنند و اکثر کاربران اینترنت در استان قزوین با هدف سرگرمی وارد این فضا می‌شوند.

نقشه جامع فضای مجازی استان در حال تدوین است

مسئول فضای مجازی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه نقشه جامع فضای مجازی استان در حال تدوین است، تصریح کرد: فضای مجازی، صرفاً تهدید و یا فرصت نیست و باید این بستر کنترل شود.

وی افزود: نبود چشم انداز درست در زمینه فضای مجازی در استان، رها شدگی فرهنگی را رقم زده و میزان تشکیل پرونده برای دختران و پسران نوجوان در دادگاه‌ها هم افزایش یافته است.

امیری با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۶۱ سایت و کانال اطلاع رسانی مجوزدار در استان قزوین فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۹۲ سایت و ۲۰ نرم افزار دارای مجوز در استان قزوین فعال هستند.

وی افزود: بیش از یک میلیون از اهالی استان قزوین در ۱۹ صفحه مجازی عضو هستند که این صفحه ها، خطوط قرمز قانونی را رد کرده اند.

مسئول فضای مجازی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با تأکید بر اینکه عموم مردم سواد رسانه‌ای ندارند و نمی‌دانند چگونه فرزندانشان را در فضای مجازی کنترل کنند، تصریح کرد: مربیانی که سواد رسانه‌ای تدریس می‌کنند خودشان سواد رسانه‌ای ندارند.

نهضت سواد رسانه ای در استان ایجاد شود

امیری تأکید کرد: این روز‌ها در فضای مجازی سلاح سرد و گرم و حتی فحشا و شرابخواری را ترویج می‌کنند و باید برای مقابله با این مسائل نهضت سواد رسانه‌ای در استان ایجاد شود.

وی افزود: در قزوین برای شبکه‌های تلویزیونی ترکیه و حتی آمریکا، پویانمایی می‌سازند و ما سراغ این نخبگان برای تولید محتوای فاخر نرفته ایم.

به گفته او، بخشی از سرور‌های دانشگاه‌های مطرح کشور در استان قزوین مستقر است و این امر نشانگر ظرفیت خوب استان برای میزبانی از سرور‌های بخش‌های مهم فرهنگی کشور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.