×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجازات‌های قانون انتخابات باید اصلاح شود

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست نقد و بررسی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در سالن جلسات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان برگزار شد، افزود: در ۴۰ سال گذشته مردم همیشه پشتوانه محکم نظام بوده‌اند و یکی از جلوه‌های حمایت مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور پررنگ در عرصه‌های مختلف به خصوص انتخابات بوده است.

محمد قاسمی با بیان اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور اقشار مختلف جامعه برگزار شد، افزود: در انتخابات گذشته برای اولین بار شاهد اعمال اصلاحات انجام شده در قانون انتخابات مجلس و عضویت ثابت دادستان در هیئت اجرایی شهرستان بودیم که بدون شک حضور دادستان در تضمین سلامت انتخابات و ضمانت اجرای صحیح قانون بسیار موثر است.

قاسمی توضیح داد: متأسفانه لغو حضور دادستان در هیات‌های اجرایی در اردیبهشت ماه سال جاری جای گلایه دارد و امیدواریم حضور دادستان در دوره‌های آینده مجدداً در قانون انتخابات گنجانده شود.این‌ بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دستگاه قضایی با مسئولیت پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات، تشکیل و دستگاه قضایی وارد فضای انتخابات شد و جلسات این ستاد به صورت مستمر برگزار گردید و مصوبات بسیار قابل توجهی با رویکرد پیشگیرانه تصویب و اجرایی شد.

این مقام قضایی بیان کرد: رویکرد دستگاه قضایی در بسیاری از حوزه‌ها پیشگیرانه است و در بحث انتخابات نیز به همین صورت بود، زیرا بر این باوریم که پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی از تشکیل پرونده قضایی موثرتر است.

وی با تاکید بر اصلاح قانون انتخابات با هدف افزایش بازدارندگی آن، تصریح کرد: تخلفات و بداخلاقی‌ها در برگزاری انتخابات همیشه وجود داشته است، اما خوشبختانه با مجموعه تلاش‌ها و اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های متولی، یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان قزوین با کمترین تخلف و تنش برگزار شد

به گفته دادستان قزوین، تخلفات انجام شده و پرونده‌های قضایی مطروحه با توجه به گستردگی موضوع، بسیار ناچیز است، البته وقوع حتی یک تخلف نیز خوشایند نیست و باید به حداقل برسد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده کاربران فضای مجازی در ایام انتخابات افزود: یکی از تفاوت‌های انتخابات گذشته با سایر انتخابات‌ها، استفاده گسترده مردم، کاندیدا و طرفدارانشان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بود که به همین خاطر کارگروه رصد فضای مجازی در دادستانی تشکیل شد.

این مسئول بیان کرد: با مجموعه برنامه ریزی‌هایی که در این کارگروه صورت پذیرفت با توجه به گستردگی فضای مجازی، شاهد وقوع کمترین جرم و تخلف در این فضا بودیم و برای معدود جرائم انجام شده نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

قاسمی یادآور شد: در انتخابات گذشته برخی خلا‌های قانونی و اجرایی مشاهده شد که باید این آسیب‌ها برای برگزاری انتخابات آینده احصاء و اصلاح شود و نقاط قوت نیز تقویت شود .

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: سلامت انتخابات موجب اعتماد عمومی و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای می‌شود و همانطور که مقام معظم رهبری همیشه تاکید فراوان داشته و دارند، انتخابات باید پرشور و در سلامت کامل برگزار شود.

به گفته وی،وظیفه همه ما این است که به گونه‌ای عمل کنیم تا حضور مردم در انتخابات حداکثری باشد و از آرای مردم نیز که حق الناس است، صیانت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.