×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسابقه دعاخوانی مناجات با معبود در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،مسئول بسیج رسانه استان قزوین،روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: دعا یعنی با آفریننده مهربان و توانا سخن گفتن و در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. اولین دستاورد دعا و مخصوصا دعاهایی که از معصوم(ع) رسیده باشد، این است که معرفت و بصیرت انسان را افزایش می دهد. 

محمد کشاورز اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان فرمودند: این ارتباط شما با خداست و این روحیه  دعا و تضرّعی ست که در نیروهای بسیجی ما وجود دارد. این همان توسلات و توجهات شما به ائمه (ع) و پیوند و رابطه معنوی است که همه چیز را حفظ کرده است، این، یک خصوصیت است که در جاهای دیگر نیست، و باید آن را حفظ کنید.

این مسئول بیان کرد: در همین راستا با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و لزوم ایجاد نشاط معنوی و توسعه و ترویج معارف دینی، در شرایط محدودیت های ایجاد شده به واسطه شیوع بیماری کرونا، سازمان بسیج رسانه استان قزوین مسابقه آشنایی با ترجمه دعای ابوحمزه ثمالی را در قالب پرسش برگزار می کند.

کشاورز ادامه داد: دعای اَبوحَمزه ثُمالی دعایی از امام سجاد(ع) است که شامل صفات خداوند، اسم اعظم و همچنین دربردارنده مفاهیمی مانند دشواری‌های قبر و قیامت، سنگینی بار گناهان و لزوم اطاعت و پیروی از پیامبر اکرم (ص) وخاندان معصومش است و در این دعا راه‌های تضرع به درگاه خداوند، توبه و راه و رسم پرهیزگاری ترسیم شده است.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین اعلام کرد:اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند مشخصات خود ( نام و نام خانوادگی، تحصیلات، شماره ملی و آدرس) و پاسخ‌ سوالات را به صورت یک عدد ۱۰ رقمی تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری از طریق سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۸۸۳۹ و یا شماره واتساپ ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ ارسال کنند.

وی یادآور شد: به نفرات برتر در این مسابقه به قید قرعه جوایز نقدی اهدا می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.