×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسافران نوروزی از منطقه الموت خارج شوند/ شهرداری کاروان های استقبال از بهار را متوقف کند

به گزارش کافه خبر قزوین،جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین در روز پنجم فروردین ماه در استانداری قزوین، اظهار کرد: برخی شهروندان علی رغم توصیه های تاکیده شده مبنی بر کاهش سفر در شرایط کرونایی،باز هم مسافرت رفتند به همین دلیل مشاهده می شود که میزان بستری بیماران کرونایی در استان قزوین افزایش داشته است، طبق آمارهای بررسی شده میزان بستریان مبتلا به کرونا طی چهار روز گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است و تعداد بستری ها از ۱۹۰ نفر به ۲۳۰ نفر رسیده است.

منوچهر حبیبی با بیان اینکه مناطق الموت و طارم در استان قزوین جزو مناطق خطرناک شیوع کرونا شناسایی شده،افزود: در صورت ادامه عادی‌انگاری مردم، وضعیت رنگ ‌بندی استان در خوش‌بینانه ‌ترین حالت “نارنجی” خواهد شد،ااما اگر سفرها همچنان ادامه داشته باشد وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان “قرمز” می‌شود.

برگزاری مراسم “ختم” نیمی از جمعیت روستای “فیشان ” را به کرونا مبتلا کرد

معاون سیاسی استاندار قزوین تصریح  کرد: برگزاری یک مراسم ختم در روستای ۵۰ نفره فیشان در الموت سبب ابتلای ۲۳ نفر به کرونا شده است، به بیان دیگر، با برگزاری مراسم ختم ۵۰ درصد روستا به دلیل بی توجهی به مصوبات ستاد کرونا به کرونا مبتلا شدند، از سوی دیگر،چون برخی از میهمانان بعد از مراسم روستا را ترک کرده اند که تا به اکنون رد یابی نشده اند.

وی تصریح کرد: در صورتی که اهالی منطقه الموت میهمانان خود را طی دو روز آینده بدرقه نکنند وضعیت خطه سرسبز الموت در فصل بهار” قرمز” خواهد شد بنابراین مسافران دو روز فرصت دارند که از الموت خارج شوند.

شهرداری کاروان های استقبال از بهار را متوقف کند  

حبیبی با اشاره به کاروان استقبال از بهار شهرداری قزوین، اضافه کرد:کاروان‌های استقبال از بهار در سطح شهر قزوین اگرچه برای مردم شادی به همراه آورده است ولیکن چون به صورت سیار فعالیت دارند و توقف ۱۰ دقیقه‌ای هم دارند که همین موضوع سبب ازدحام جمعیت و افزایش ابتلای مردم به ویروس کرونا می‌شود که صحیح تر است که این کاروان‌ها از فردا متوقف شوند.

 به گفته او،با توجه به وضعیت حاضر،استان قزوین شرایط پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی را ندارد و میراث فرهنگی باید به این موضوع بیشتر توجه کند.

وی همچنین خواستار جلوگیری از ورود خودرو‌های با پلاک غیر بومی به مناطق مختلف استان شد و افزود: تیم‌های طرح شهید سلیمانی در منطقه “فیشان” مستقر شود و کنترل نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها و مراکز گردشگری نیز در دستور کار قرار گیرد.

حبیبی با اشاره به تزریق واکسن کرونا تصریح کرد: مدیر کل مدیریت بحران پیگیر روند تزریق واکسن کرونا شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.