×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشارکت 37 درصدی بانوان قزوینی در اهدا خون

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: در ۵ ماه نخست امسال هزار و ۸۳ نفر از بانوان استان موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۷۹۰ نفر بود ۳۷ درصد رشد داشته است.

مریم مدرسی با اشاره به اینکه نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: حضور پررنگ بانوان برای اهدای خون در ماه‌های اخیر به واسطه فراخوان‌ها، پویش‌ها و دعوت‌های انجام شده، صورت گرفته است که امیدواریم این رشد همچنان روند افزایشی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه فراخوان و پویش‌ها مرتبط با بانوان در تمام ایام سال ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی چشم انتظار سخاوت مردم نیکوکار استان در اهدای خون هستند.

مدرسی افزود: همه شرایط بهداشتی برای حضور اهدا کننده در انتقال خون که اطمینان خاطر داشته باشد خطر انتقال عفونت متوجه اش نیست، در استان انجام شده است.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین با اشاره به فعالیت پایگاه سیار انتقال خون استان در شهرستان بویین زهرا، تصریح کرد: این پایگاه سیار در روز‌های سه شنبه پذیرای اهدا کنندگان بویین زهرایی است و روزانه ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر را دارد.

به گفته مدرسی، فرآورده‌های خونی مورد نیاز استان علاوه بر این سامانه، در دو مرکز خونگیری قزوین و تاکستان تهیه می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.