×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مگاطرح‌های آب و خاک و آبخوانداری دشت قزوین را احیا می‌کند

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز یکشنبه در نشست هم افزایی با اعضای ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: حوضه آبخیز شاهرود که هم اکنون با گل آلود شدن بسیاری همراه است نشان از فرسایش دارد و باید کارهای آبخیزداری در  آن انجام داد.

رضا افلاطونی افزود: از ۲۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار بخش کشاورزی مصوب سفر رییس جمهور به استان قزوین، ۱۵۱۸ میلیارد تومان به حوزه آب و خاک و ۱۳۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری اختصاص یافته که نشان از اهمیت این موارد دارد.

این مسئول با اشاره به ۲۸ هزار هکتار اراضی بیابانی در استان قزوین تصریح کرد: بخش اعظمی از این بیابان در شهرستان های بویین زهرا و آبیک قرار دارد که برای حفاظت از خاک در این محیط برنامه‌های بسیاری تدوین شده است.

این مسئول بیان کرد: در دشت الله به دنبال احیا هستیم و قرار است با درختکاری، زراعت چوب و احداث شهرک هزارهکتاری انرژی خورشیدی به احیای ۹ هزارهکتار از این دشت اقدام کرد.

گفتنی است،در این نشست نیز  جهانگیر پرهمت، فرود شریفی، حمید داوودی و پرویز گرشاسبی از اعضای ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اهمیت دشت قزوین پرداختند.

استفاده از ظرفیت دشت الله آباد برای تولید برق، بکارگیری از مشاوران فنی و بحث در مورد بازار آب از موضوعاتی بود که در این نشست از سوی اعضای ستاد آب معاونت علمی و فناوری مطرح شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.