×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نامه اصحاب رسانه استان قزوین به خبرنگاران فرانسوی

به گزارش کافه خبر قزوین،اصحاب رسانه قزوین در نامه‌ای به خبرنگاران فرانسوی بر لزوم وحدت، دوستی و همدلی مردم جهان تاکید کرده و از آنان دعوت کردند تا با مطالعه اسلام از طریق منابع اصیل آن به این واقعیت انکار نشدنی پی ببرند که اندیشه اسلامی تا چه اندازه بر مهربانی، رحمت و نجات انسان‌ها تاکید دارد.

متن این نامه که توسط سازمان بسیج رسانه استان تهیه و به فرانسوی ترجمه شده به این شرح است: به نام خدا

همکاران عزیز، روزنامه نگاران فرانسوی

سلام

با احترام و آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما در این شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا که تمام جهان را درگیر خود کرده است، به نظر می‌رسد علیرغم لزوم وحدت و همدلی بیشتر بین ملت‌ها برای عبور از این بحران عالم گیر، متأسفانه ما، (روزنامه نگاران مسلمان ساکن شهر قزوین ایران، مرکز استانی

به همین نام، در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شمال غربی تهران) شاهد توهین برخی از رسانه‌های فرانسوی به ساحت پیامبر عزیز اسلام هستیم. اتفاقی که به بهانه حمایت از آزادی بیان، مورد تأیید رئیس جمهور و مقامات دولت فرانسه نیز قرار گرفته است.

این ماجرا نزدیک به دو میلیارد نفر مسلمان را در سراسر دنیا، از جمله بیش از ۱۰ میلیون نفر مسلمان در کشور شما فرانسه، و هشتاد میلیون نفر را در کشور ما ایران، آزرده خاطر کرد. اقدامی که به نظر ما یک اقدام نژادپرستانه، تحریک آمیز و توهین به اقوام و انسانیت است و در راستای اهداف ناپاک صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی در جدایی و تفرقه بین ملت‌ها و القا حس اسلام هراسی در جهان است.

ما معتقدیم خبرنگاران پیشقراولانی فهیم و دانا هستند که چشم بینا و زبان گویای مردمند. احترام قلم و آگاهی را پاس می‌دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت و مقابله با زرمداران و زورمندانِ بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه ‏گر جهانی به کار نمی‌گیرند. آیا وقت آن نرسیده است شما خبرنگاران فرانسوی از خود و از هیئت حاکمه کشورتان بپرسید که چرا تشکیک و انکار موضوعی مثل هولوکاست در فرانسه برابر قانون گسو، جرم است و افرادی مانند نویسنده و محققِ فقید فرانسوی روژه گارودی، پیشتر به دلیل تشکیک دراین واقعه، به اتهام تحریک نژادی و اقدام نژادپرستانه! در دادگاه فرانسه محکوم شده‌اند، اما کسانی که به حقوق مسلمانان جهان و بخصوص بیش از ۱۰ میلیون فرانسوی تجاوز کرده و به مقدساتشان توهین می‌کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند. آیا این استاندارد دوگانه برای شما تعجب آور نیست؟

یک بار دیگر لازم می‌دانیم بر لزوم وحدت، دوستی و همدلی مردم جهان تاکید کنیم و از شما دعوت کنیم تا با مطالعه اسلام از طریق منابع اصیل آن به این واقعیت انکار نشدنی پی ببرید که اندیشه اسلامی تا چه اندازه بر مهربانی، رحمت و نجات انسان‌ها تاکید دارد.

با آرزوی رسیدن به جهانی که در آن روابط بین انسان‌ها و رسیدن به تکامل طبق خواست خداوند که خالق عالم بشریت است شکل بگیرد و همه در کنار هم خوشحال و راضی از زندگی خود لذت ببرند.

گفتنی است این نامه به زودی به نماینده وزارت امورخارجه در استان قزوین تقدیم خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.