×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نجواهایی که فقط شهدا می شنوند / انتشار کتاب «الضاریان»  در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر انتشارات «رویای آبی» از انتشار کتاب «الضاریان» خبر داد و افزود: کتاب الضاریان، مجموعه‌ی سرگذشت و خاطرات مرتبط با یکی از شهدای مظلوم عملیات کربلای 4 است که اگر چه سال‌ها پیکر مطهرش در ام‌الرصاص عراق برجای ماند و سرانجام نیز مشتی از استخوان‌هایش به خاک سپرده شد، اما یکی از هزاران-هزار امامزادگانی شد که معجزاتش نشانه‌ی رهروی‌شان در راه امام شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است. معجزاتی که خمیر مایه‌ی همه‌ی شهداست به شرطی که آنها را فهمیده و باور داشته باشیم.

آرش شایسته نیا اظهار کرد: کتاب الضاریان به قلم حسن شکیب زاده و در 136 صفحه و شمارگان1100 نسخه، توسط انتشارات «رویای آبی» و همزمان با چهارم دی ماه، سالروز عملیات کربلای چهار که منجر به شهادت ده‌ها تن از رزمندگان استان قزوین شد، منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، این کتاب شامل خاطرات همسنگران، دوستان و بستگان، دست نوشته‌ها و وصیتنامه، همراه با تصاویر و اسناد مرتبط با شهید محمد انصاریان است.

شایسته نیا بیان کرد: شهید انصاریان بیست و پنجم تیر ماه سال ۱۳۴۹ در شهر قزوین به دنیا آمد و در حالی که دانش‌آموز سال سوم متوسطه در رشته اقتصاد بود، از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و سرانجام نیز روز چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید و پس از تفحص پیکر مطهرش پس از ده سال، در سال ۱۳۷۵ در گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد.

به گزارش کافه خبر قزوین،، در مقدمه‌ی کتاب الضاریان آمده است: طی سالیان دور و دراز در گلزار شهدا، شاهد حضور افراد مختلفی بر روی قبور شهدا بودم. به‌ خصوص آدم‌هایی که هیچ ارتباط نَسَبی و سَبَبی با شهید و خانواده‌اش ندارند. آنها وقت و بی‌وقت می‌آیند و سر مزاری و در کنار شهیدی، گاهی ساعت‌ها می‌نشینند و با مرادشان نجوا می‌کنند، نجواهایی که معتقدند فقط شهدا می‌شنوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.