×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایش کلفت‌ها در قزوين به روی صحنه رفت

به گزارش کافه خبر قزوین،طراح و کارگردان تئاتر کلفت‌ها در این باره اظهار کرد: ابتدا بر خود واجب می‌دانم که درگذشت استاد ناصر ایزدفر را به جامعه هنری و عموم مردم قزوین تسلیت عرض کنم، همانطور که می‌دانید به واسطه بروز و ظهور بیماری فراگیر کرونا درب‌های سالن‌های تئاتر حدود دو سال به روی مردم بسته بود که خوشبختانه امروز به واسطه رعایت برخی از پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت نکات مورد نیاز دوباره بازگشایی شده است.

جواد سلطانی افزود: تئاتر کلفت‌ها نخستین تئاتر استان قزوین است که پس از اپیدمی کرونا در این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت محدود از 16 بهمن 99 در سالن تئاتر علامه رفیعی قزوین به روی صحنه می‌رود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تمرین بازیگران و عوامل این نمایش از تیرماه 98 آغاز و بهمن 98 مورد بازبینی و تایید قرار گرفت ولی متاسفانه به دلیل وجود کرونا حدود دو سال پشت درهای بسته سالن تئاتر ماند و امروز خوشحالیم که پس از دوسال تمرین و تلاش بازگشایی مجدد سالن‌ها و بازگشت مردم به سالن‌های تئاتر با اجرای نمایش کلفت‌ها هم زمان شده است.

سلطانی با بیان اینکه  نویسنده نمایشنامه کلفت‌ها ژان ژنه از نویسندگان برجسته و صاحب سبک فرانسوی است اضافه کرد: داستان این نمایش پر از حرف و موضوع و ایده  بوده ابعاد و پیچیدگی‌های بسیار جذابی برای مخاطب دارد تا جایی که ذهن مخاطب را حتی روزها پس از تماشای نمایش درگیر مفاهیم و موضوعات مختلف می‌کند.

کارگردان نمایش” کلفت‌ها” توضیح داد: آنچه در این نمایش اتفاق می‌افتد روایتگر زندگی سه نفر است دو کلفت  و یک مادام، این دو کلفت با وجود اینکه شاید از نظر فیزیکی قدرت بیشتری از مادام دارند و برای کشتن او برنامه‌ریزی می‌کنند ولی در نهایت با تمام تلاش باز هم نمی‌تواند بورژوازی را شکست بدهند به عبارتی دیگر ژنه نویسنده این اثر می‌خواهد بگوید که کسی که در جامعه فقیر است نمی‌تواند با سرمایه‌داری مقابله کند حتی اگر تعداد آنها بیشتر باشد و حتی اگر آسیب فراوانی دیده باشند.

این هنرمند قزوینی خبر داد: در این نمایش مهسا بهرامی، عسل جلیلوند و نگین فرزانه فر ایفای نقش می‌کنند که با ظرفیت و استعدادی که از آنها سراغ دارم در آینده تئاتر استان قزوین نقش سازنده‌ای خواهند داشت، امیدوارم مردم استان قزوین به دیدن این نمایش آمده و از دیدن آن لذت ببرند.

گفتنی است؛پس از یک سال تعطیلی سالن تئاتر علامه رفیعی قزوین، نمایش کلفت‌ها در این سالن به نمایش درآمد. این نمایش تا یکم اسفند ماه هر شب ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.