×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگاه در انتصابات فقط کارآمدی است/ قزوین می‌تواند با شعار شهر فرهنگ، تاریخ و طبیعت ظرفیت گردشگری خود را ارتقا دهد

به گزارش کافه خبر قزوین،استاندار قزوین روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: انتصابات با توجه به تغییر دولت و روی کارآمدن یک تیم مدیریتی جدید طبیعی و منطقی است و این اتفاق از طریق روش های مختلفی در استان انجام می شود.

محمدمهدی اعلایی اشاره به اینکه ساختارهای رسمی مختلفی برای گزینش مدیران وجود دارد، افزود: ساختارهای رسمی، پیشنیه مدیریتی دستگاه ها و احزاب، روش های مختلف گزینش مدیران هستند که سعی شده از تمامی آنها یک بانک اطلاعاتی جمع آوری و با توجه به شاخص های اعلامی رئیس جمهور و مجموعه مدیریتی استان افراد منصوب شوند.

استاندار قزوین شرط کارآمدی در انتخاب مدیران استان را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت: البته در استان تمامی مدیران جابجا نخواهند شد و با توجه به ارزیابی های انجام شده برخی از مدیران فضای مدیریتی خود را ادامه خواهند داد.

اعلایی اضافه کرد: این نکته هم قابل ذکر است که برخی از انتصابات هم جنبه ملی دارد و باید یک گفتمان مشترک بین مدیریت استان و دستگاه ها به وجود بیاید که در این زمینه هم اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است.

وی اظهار کرد: تغییرات نسبت به استان های مشابه خیلی کند نیست و جایگاه های اصلی استان یا تغییر پیدا کرده یا مدیران آنها تثبیت شده اند، البته باید از کسانی که جابجا می شوند در زمینه اثرگذاری پروژه ای و مشاوره ای استفاده شود که این مهم در دستور کار جدی معاونت های استانداری قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: نگاه در انتصابات فقط کارآمدی است و جریان و جنسیت شاخص اصیل اصلی در انتصابات نیست و منافع مردمی هنگامی تأمین می شود که خروجی اقدامات مدیران بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

استاندار قزوین با اشاره به فعالیت ها و برنامه های حوزه های اقتصادی استان افزود: در موضوع گردشگری از اینکه این حد از ظرفیت از گردشگری در استان وجود دارد خوشحال و از این حیث که این ظرفیت شناسانده نشده بی نهایت ناراحت هستیم چراکه اعتقاد داریم یک نعمت خدادادی در این استان وجود دارد که می تواند منشأ تحول در اقتصاد منطقه و حتی کشور باشد.

وی ادامه داد: قزوین می تواند با شعار “شهر فرهنگ، تاریخ و طبیعت” پرچمدار ظرفیت های بی شمار گردشگری باشد که این موضوع با گفتار درمانی درست نمی شود و فرهنگ پذیرش گردشگران و اقبال جمعی احیای ظرفیت های گردشگری و بسیاری از موضوعات در بین مسئولان و مردم شکل گرفته و در این راستا دولت به سمت ظرفیت سازی و حتی به سمت حفظ و احیای آن برود.

اعلایی گفت: یکی از محورهای توسعه استان می تواند گردشگری باشد و فعالین مجازی باید با استفاده از ظرفیت های موجود، برای شناساندن قزوین در حوزه گردشگری دست به کار شوند.

آهنگ رشد و ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی به هیچ وجه نباید قطع شود/ برنامه اصلی استان این است که ضریب تبدیل آب به درآمد را افزایش دهد

استاندار قزوین افزود: حوزه صنعت یکی از ظرفیت های عمده استان به حساب می آید، البته نگاه مطلق به حوزه صنعت نگاه درستی نیست و برخی از خط قرمز ها مثل موضوع محیط زیست باید در این زمینه ها در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: در حوزه خودروسازی، قطعه سازی صنایع غدایی و تبدیلی اتفاقاتی خوبی در استان در حال انجام است که امیدواریم روز به روز شکوفاتر شود.

اعلایی اظهار کرد: در حوزه معدن استان ظرفیت های فوق العاده ای دارد ولی در بخش هایی از معدن که می تواند ارزش افزوده ایجاد کند ورود جدی نداشته ایم و متاسفانه در برخی از بخش هایی که زیاد مهم نبوده اند ورود کرده ایم که این رویه اصلاح خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: اعتقاد داریم که آهنگ رشد و ایجاد ظرفیت های اقتصادی به هیچ وجه نباید قطع شود و برای نهادینه کردن این مهم راهکارهای مختلفی را دنبال خواهیم ‌کرد تا به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

به گفته او، در حوزه ورزش استان قزوین از حضور صنعت های بزرگی که امروز دولتی هستند یا درگذشته دولتی بوده اند محروم است و همین باعث شده تا در حوزه ورزش سرمایه گذار جدی نداشته باشیم که در این راستا باید به سمت واحدهای صنعتی بزرگ برویم و در دستور کار مجموعه مدیریتی استان هم قرار دارد.

استاندار قزوین افزود: در زمینه شهرک های صنعتی و وجود رانت در آنها ادعا نمی کنیم که عامدانه سواستفاده وجود داشته و اصلا این موضوع مبتلا به استان قزوین هم نیست و در خیلی از استان های کشور رقم خورده است.

اعلایی اضافه کرد: در فضایی که زمینه سوء استفاده وجود دارد طبیعی است که یک سری اتفاقات هم رقم بخورد و ما به دنبال این هستیم که حبس دارایی و داشته مردم به نفع یک فرد و اقلیت نباشد.

وی تصریح کرد: اولویت استان در سال آینده موضوع آب است و موضوعات مربوط به صنعت، کشاوزی، گردشگری، زیست شهری و روستایی متاثر از آب است و باید در این زمینه یک برنامه ریزی جدی شکل بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در حوزه خشکسالی استان قزوین یکی از استان هایی است که بیشترین تاثیر را از خشکسالی گرفته است، گفت: البته در چند سال گذشته اقدامات بسیار  خوبی به ویژه در برخورد با چاه های غیرمجاز انجام شده و در حال حاضر افت منابع آب به صورت قابل توجه در استان وجود ندارد که این قابل قبول است.

استاندار قزوین افزود: در حوزه آب برنامه اصلی استان این است که ضریب تبدیل آب به درآمد را افزایش دهد که در این زمینه رسانه ها هم باید ورود جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح بازار آب در استان قزوین به اجرا درخواهد آمد، ادامه داد: ۸۸ درصد آب استان در حوزه کشاورزی استفاده می شود و این نشان می دهد باید برای موضوع بازار آب و افزایش ارزش افزوده از آب برنامه ریزی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.