×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هویت جعلی از اهم عناصر افزایش مزاحمت اینترنتی/به مزاحمت های اینترنتی پاسخ ندهید

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس پلیس فتای استان قزوین با اعلام این خبر افزود: باور ناشناس ماندن و یا استفاده از هویت جعلی از سوی کاربران یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش مزاحمت اینترنتی برای دیگران است.

سرهنگ محمد علی فرهودی با اشاره به اثرات مخرب مزاحمت اینترنتی بر روی کاربران افزود: مزاحمت اینترنتی می‌تواند اثراتی شامل خشم، درماندگی، تنهایی و حتی خودکشی در فرد ایجاد و یا منجر به مشکلاتی از قبیل افسردگی، اضطراب، و عزت‌نفس پایین شود.

وی توضیح داد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب، انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آن‌ها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

بنابراعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، فرهودی، به افرادی که مورد مزاحمت اینترنتی واقع شده‌اند، توصیه کرد: اگر شما توسط مزاحمان سایبری هدف قرارگرفته‌اید، مهم است که به هرگونه پیام یا پست نوشته شده در مورد شما، هرچقدر مضر و یا نادرست است پاسخ ندهید.

وی با بیان اینکه پاسخ به مزاحمان سایبری تنها وضعیت را بدتر می‌کند، تصریح کرد: تحریک شما به پاسخ دادن دقیقاً همان چیزی است که مزاحمان می‌خواهند.

این مسئول انتظامی با اشاره به این نکته که در مزاحمت سایبری به دنبال انتقام نباشید، اظهار کرد: شما نباید به یک مزاحم سایبری تبدیل نشوید چراکه این موضوع نیز هیچ اتفاق مثبتی ایجاد نکرده و وضعیت را بدتر می‌کند.

وی اضافه کرد: به کودکان نیز آموزش دهید در مواجه با مزاحمان سایبری ضمن بیان موضوع به یک بزرگتر مراتب را با در میان گذاشتن با کارشناسان پلیس فتا حل کنند.

رئیس پلیس فتای استان به والدین توصیه کرد: برای جلوگیری از مزاحمت اینترنتی ضروری است به فرزندان خود بیاموزید تا اطلاعات شخصی از قبیل شناسه و رمز عبور خود را در اختیار کسی قرار نداده، با افراد غریبه ارتباط نداشته باشند، از خواندن پیام‌های افراد ناشناس خودداری و مسائل شخصی مرتبط با فضای مجازی نزد افراد غیرمطمئن مطرح نکنند.

وی با اشاره به مسدودسازی شماره تماس‌ها و ID های مزاحم به‌عنوان یک راهکار خوب برای جلوگیری از ادامه مزاحمت‌ها، به مزاحمان اینترنتی هشدار داد: افرادی که در فضای مجازی برای کاربران مزاحمت ایجاد کنند طبق قانون جرائم رایانه‌ای تحت پیگرد قرارگرفته و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گفته رئیس پلیس فتای استان قزوین، کاربران در صورت وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.