×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واگذاری ۶۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قزوین/ بیش از ۳۲ هزار تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیر کل بهزیستی استان قزوین در “نشست رسانه ای” که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: چهل و یکمین سال تاسیس سازمان بهزیستی با شعار “هوشمند سازی محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده” نامگذاری شده است و از ۲۲ تا ۲۸ تیر ماه هفته گرامیداشت سازمان بهزیستی است و برای این ایام ۲۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

علیرضا وارثی،عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری نشست خبری، دیدار با امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار قزوین، مانور اورژانس اجتماعی از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در قزوین برشمرد.

آغاز به کار بیش از ۸ میلیارد تومان پروژه طی هفته بهزیستی در سطح استان قزوین

وی با اشاره به اینکه یکی از خدمات بهزیستی برای جامعه هدف تامین مسکن است خبر داد: به زودی به شکل نمادین و از طریق ویدئو کنفرانس ۱۱ هزارمین مسکن در سطح کشور واگذار می‌شود که سهم استان قزوین ۶۶ واحد مسکونی است.

وارثی بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته بیش از ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان پروژه طی هفته بهزیستی در سطح استان قزوین آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: همزمان با هفته بهزیستی، خانهٔ کوچک معلولان ذهنی در تاکستان، بنیاد فرزانگان، انجمن سی. بی. آر، انجمن اوتیسم در قزوین، ۲ مرکز مشاوره، ایستگاه کاهش آسیب برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در آبیک، آغاز به کار خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه پروژه‌های بهره‌برداری شده در هفته بهزیستی بیش از هشت میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار داشته است،افزود:چهار مرکز کاهش آسیب در سطح استان قزوین فعالیت دارند ولیکن قرار است کل استان تا پایان سالجاری تحت پوشش قرار بگیرند.

شناسایی 1800 معتاد متهاجر در استان قزوین

به گفته او،یک‌هزار و 800 معتاد متجاهر در استان پیش بینی شده است که امید است، کمپ ماده ۱۶ با همکاری سپاه هر چه سریع تر در استان راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۸۷ نفر در سال گذشته از طریق دادگاه درمان مدار مدیریت موردی شده‌اند خبر داد: در زمینه درمان معتادین نیز ۳ هزار و ۶۴۶ نفر در مراکز اقامتی استان درمان شده‌اند که ۸۱ نفر از آن‌ها دارای بیماری ایدز بودند و به صورت مستمر تحت پوشش سازمان قرار داشتند.

این مسئول بیان کرد: ۸۱ بیمار ایدز در قالب باشگاه مثبت از سوی بهزیستی استان خدمات دریافت می کنند و به شکل مداوم تحت پوشش این سازمان هستند.

غربالگری بینایی بیش از ۳۵ هزار کودک قزوینی

وی غربالگری بینایی بیش از ۳۵ هزار کودک قزوینی، انجام آزمایشات ژنتیک ۱۱۰۰ زوج با شش مرکز مشاوره برای پیشگیری از تولد معلول جدید، اجرای غربالگری شنوایی نوزادان و سن زیر ۶ سال برای ۱۲ هزار نفر از دیگر اقدامات انجام شده سازمان بهزیستی استان قزوین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ صورت گرفته است تصریح کرد: به سامانه تصمیم ۲ هزار و ۹۹۴ نفر از طریق دستگاه قضایی معرفی شدند که این زوجین،افرادی بودند که تصمیم به طلاق توافقی داشتند ولی به دلیل اینکه اقداماتی در این زمینه انجام شده بود، بیش از ۲۰ درصد آنان در مسیر صلح و سازش قرار گرفتند.

وارثی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ فرزند بی سرپرست به خانواده‌های متقاضی واگذار شده است، اعلام کرد: در حال حاضر ۷۰۰ خانواده متقاضی فرزند،در نوبت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۲۸ فرزند بی‌سرپرست و بد سرپرست در مراکز بهزیستی استان قزوین نگهداری می‌شوند،ابراز امیدواری کرد: در سال گذشته ۷۲ نفر از این تعداد ،به دلایل مختلفی همچون “رسیدن به توانمندسازی” و “ازدواج ” توانستند ترخیص شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.