×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پس از بهبود کرونا نمایش آنلاین به یک برنامه جایگزین تبدیل شود

به گزارش کافه خبر قزوین،مهسا چگینی متولد سال 75 و دارای لیسانس مدیریت بازرگانی است،کلاسهای بازیگری را در مجتمع فرهنگ و ارشاد قزوین نزد استاد بزرگ ناصر ایزد فر، حسن حسامی و بانو جعفری زاده گذرانده است.

در سال ۹۴ اولین کارش را با نمایشنامه خوانی” به نام مسافران ” به کارگردانی استاد فرشید قلی پور آغاز کرده و در نمایش “پل” به کارگردانی استاد ناصر ایزد فر و آقای کیوان حبیبی به ایفای نقش پرداخته است، بر همین مبنا،گفتگویی را با او ترتیب دادیم که در ذیل می خوانید.

1- چه شد که به بازیگری علاقمند شدید؟

چگینی: از همان دوران دبستان و در مدرسه تئاتر کار میکردم و زمانی که بزرگتر شدم،این علاقه برایم جدی تر شد به همین مظور، تصمیم گرفتم در این زمینه مطالعه بیشتری داشته باشم و به صورت آموزشی این مسیر را ادامه دهم.

2- توصیه شما به کسانی که می خواهند در هنرهای نمایشی ورود کنند چیست؟

چگینی: من هنوز هنرجو هستم به همین دلیل خودم را یک بازیگر حرفه ای نمی دانم که بخواهم در این مورد به کسی توصیه داشته باشم اما بر اساس تجربه، به افرادی که به این رشته هنری علاقمندند می گویم که تحصیلات آکادمیک خیلی مهم است پس از آن مطالعه و تمرین مثمر ثمر خواهند بود.

3- آیا در فیلمهای کوتاه و یا سریالی نقشی بهت پیشنهاد شده که بازی کرده باشی؟

چگینی: به ایفای نقش در چندین فیلم کوتاه با نامهای “پاز” ،”پلخ” و یک فیلم بلند با نام” کیک تلخ” به کارگردانی فرشید قلی پور پرداخته ام،ضمن اینکه حضور در یک سریال مناسبتی برای نوروز به نام “خان بابا” و “ارثیه فامیلی” را به کارگردانی آقای محسن آقالر و یک تئاتر هم به کارگردانی خانم “فاطمه کیماسی” به نام “وقتی شب میرسد” نیز در کارنامه ام دیده می شود.

4-در دوران کرونا وضعیت هنرمندان را چطور ارزیابی می کنید؟

چگینی: کرونا باعث شد که سالنهای تئاتر و سینما به طور کامل تعطیل شوند و افرادی که تنها منبع درآمدشان از این راه بود با مشکلات جدی روبرو شدند که از مسئولان مربوطه خواهش میکنیم این طیف از اقشار جامعه را در این روزگار سخت تنها نگذارند.

5- درباره تئاتر آنلاین در دوران کرونا چه نظری داری؟

چگینی: وجه تمایز تئاتر با سایر هنرها به همین زنده‌بودن است و ماهیت آن نیز به ارتباط نفس به نفس با تماشاگر وابستگی دارد، اما کرونا این رابطه را به هم زده و ما ناگزیریم که در شرایط فعلی به رابطۀ آنلاین با تماشاگر فکر کنیم.

 نمایش آنلاین بعد از بهبود شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا باید به یک برنامه جایگزین تبدیل شود و به سمت فعالیت هایی مثل تحلیل تئاترهای روی صحنه و آموزش تاریخ تئاتر و … برود تا به نهاد تئاتر ضربه وارد نشود، چرا که مخاطب قرن ۲۱ راحت‌طلب است و آمادگی آن را دارد که کم کم دراز کشیدن در خانه و تئاتر دیدن را به رفتن به سالن و شنیدن صدای نفس‌های بازیگر ترجیح بدهد.

6- دوست داری راهت را چطور ادامه بدهی؟ میخواهی بازیگری را به همین شکل طی کنی؟

چگینی: من تصمیم دارم به شکل جدی در این زمینه یاد بگیرم و مطالعه داشته باشم و قطعا از طریق دانشگاه و تحصیلات آکادمیک به این حرفه ورود خواهم کرد.

7- علاقه دومی نداری؟

چگینی: بعد از تئاتر و سینما،به موسیقی تمایل دارم.

8- چقدر اهل مطالعه هستی؟

چگینی:سعی می کنم خیلی بیشتر مطالعه داشته باشم و فیلمهای خوب ببینم چون این دو عنوان در زمینه هنر تئاتر و سینما به انسان کمک ویژه ای می کند.

9- یک جمله به استاد بزرگ “ناصر ایزد فر” مدرس هنرهای نمایشی و کارگردان قزوینی بگو؟

چگینی: نمی شود نبودنش را باور کرد،حتی وقتی در خیابان قدم میزنی، با دیدن بیلبوردهای عکس او، متوجه میشوی که یک شهر عطر او را گرفته است و من به اتفاق همه هنرمندان این روزها فقط دلتنگیم.

سخنی با مخاطبان کافه خبر قزوین؛

چگینی: کودکان و نوجوانان علایق خود را در سنین پایین دست کم نگیرند و از مشکلات راه نترسند تا بتوانند با پیگیری و پشتکار مستمر در آن حرفه ای که تمایل دارند، به موفقیت برسند.

به گزارش کافه خبر قزوین، استاد ناصر ایزد فر در قزوین شاگردان بسیاری را در زمینه “هنرهای نمایشی” پرورش داده است،استادی که سالها چراغ هنر تئاتر را با همه سختی هایش در قزوین روشن نگهداشت بر همین اساس،در شرایط شیوع کرونا، چاره‌ای جز بهره از ظرفیت‌های موجود نیست وگرنه نه هنرمند دیگر اشتیاق به کار پیدا می‌کند نه تماشاگر چیزی از تئاتر در ذهنش می‌ماند.

در این شرایط تئاتر هم نیاز به نوآوری دارد، تنها تفاوت تئاتر و سینما در طراحی فضای زنده است که در حال حاضر این خصوصیت وجود ندارد، در همین فضای غیرمتعارف مثل اجرای آنلاین، بازهم می‌توان کاری کرد که تماشاگر لذت ببرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.