×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چراغ امید زوجین و نوعروسان قزوینی

به گزارش کافه خبر قزوین، ناهید هدایتی؛حاج نقی میرزایی متولد سال 1328 در قزوین است.از کودکی در بازار کار کرده و طبق گفته خودش به خوبی بازار را می شناسد.

بعدها پارچه فروش بوده و یک کارگاه تولیدی تاسیس کرده و از سال 82 با همت آیت الله باریک بین موسسه نیکوکاری را که هدفش تهیه جهیزیه برای افراد بی بضاعت بوده است را راه اندازی کرده است و طبق گفته های خودش افرادی همچون حاج غلامحسین درافشان و حاج آقا مطهری که اکنون در قید حیات نیستند در گامهای اساسی این موسسه تاثیر بسزایی داشتند.

حاج نقی میرزایی، مردی بزرگ منش، با عطوفت و مهربانی است که تا کنون بیش از ده هزار جهیزیه برای نوعروسان مستمند فراهم کرده است.

وی به سبب افکار بزرگ منشانه اش توانسته در روزگار سخت معیشتی که فراهم کردن جهیزیه مانند قبل آسان نیست پای همه هم و غم این موسسه بایستد و مانند یک فرشته زمینی دستگیر همه نیازمندان باشد.

او کسی است که نه تنها در تهیه جهیزیه بلکه به مناطق محروم و سیل زده نیز یاری رسانده است، در آخر حاج نقی میرزایی از آن دست آدمهایی است که باید نه تنها در استان قزوین بلکه در کل کشور، تکثیر شود.

اعطای جهیزیه به نوعروسان،برگی از لبخند و دعای خیر

مدیرعامل موسسه خیریه بنیان ازدواج استان قزوین در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار می کند: این موسسه از سال ۸۲ با همت مرحوم آیت‌الله باریک‌بین و حجت‌الاسلام‌ شیخ حسین انصاریان با سرمایه ۱۰۰ هزار تومان راه اندازی شده است و طی یک ماه اخیر یعنی از عید بزرگ غدیر و قربان صد جهیزیه به نوعروسان جوان اهدا کرده است.

وی با اشاره به شروط برای تامین جهزیه می افزاید: تاریخ عقدنامه نباید از سال 97 قدیمی تر باشد، باید شش ماه از تاریخ عقدنامه متقاضیان گذشته باشد و دیگر اینکه به مدت یک هفته زوجین در کلاسهای آموزشی مهارت خانوادگی حضور داشته باشند.

میرزایی تصریح می کند: تا به اکنون حتی یک عقدنامه هم به سفارش کسی پذیرفته نشده و غیر ممکن است که حق کسی تضییع شود،زیرا زمانی که کپی عقدنامه به ما تحویل داده می شود بازرسان به محل اعزام می شوند تا صحت و سقم گفته های متقاضی روشن شود تا حق کسی در این مسیر خیر،پایمال نشود.

تهیه جهیزیه در یک روز

وی با بیان اینکه اگر متقاضی همه شرایط لازم را داشته باشد و کلاسهای آموزشی را هم دیده باشد در یک روز جهیزیه وی فراهم است می گوید:بودند کسانی که به دلیل مشکلات اقتصادی و عاطفی جهزیه آنان سریع تر فراهم شده است تاوالدین وی که دچار بیمار سختی بودند، در حسرت عروسی فرزند خود نمانند.

به گفته وی،اگر یک دختر پدر و مادر نداشته باشد در اولویت قرار می گیرد و تمام جهریه اش فراهم می شود.

وی با اشاره به وام به زوج ها تصریح می کند: موسسه در پرداخت وام به زوج ها توجه ویژه ای داشته و دارد ضمن اینکه تعدا 14 واحد مسکونی با اجازه 100 هزار تومانی به زوج ها کرایه داده می شود که البته امسال با نظرهیات مدیره به علت بچه دار شدن زوجین زوج ها به مدت دو سال ارتقائ یافته است.

حاج نقی میرزایی در پایان از حاج ابوالقاسم ارجمندی که در خرید زمین موسسه کمک کرده و به وی، تخفیف ویژه ای داده قدردانی کرد و می گوید: احاج ابوالقاسم ارجمندی به ما کمک کرد تا زمین اینجا را خریداری کنیم و ساختمان موسسه را بسازیم همچنین باید قدردان مرحوم حاج یوسف توکل و همسرش باشیم که چون دو سال ساختمانی را در “خیابان مولوی” به ما اهدا کردند تا دفتر موسسه در آن مکان مستقر شود و پس از دو سال سند خانه را به نام موسسه زدند و در شرایط سخت پشتیبان و حمایتگر موسسه بودند.

موسسه بنیان ازدواج،تسهیل ازدواج را برای نوعروسان فراهم کرد


نماینده، ولی فقیه در استان در گفتگو با کافه خبر قزوین اظهار می کند: خداوند وعده داده از کسی که برای تشکیل خانواده و ازدواج اقدام می‌کند و در مسیر این حرکت خداپسندانه گام بردارد، حمایت خواهد کرد ضمن اینکه در آیه ۳۲ سوره نور به پیران، بزرگان و مسئولان تأکید می‌کند برای ازدواج جوانان اقدام کرده و پیشقدم شوند و مسئولیت این امر مهم را به آن‌ها واگذار کرده است.


امام جمعه قزوین با بیان اینکه مؤسسه‌ خیریه بنیان ازدواج قزوین گام‌های مؤثری در راستای تسهیل امر ازدواج جوانان برداشته است می افزاید: این مؤسسه با 100 هزار تومان کار خود را آغاز کرد و بخاطر همان وعده و نصرت الهی تا کنون در عملکردش موفق بوده است.

امام جمعه قزوین از خیّر قزوینی آقای میرزایی مسئول بنیان ازدواج قدردانی کرده و می گوید: جا دارد از آقای میرزایی خیّر ارزشمند و مخلص قزوینی که رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی خود از ایشان به خاطر اقداماتشان در بنیان ازدواج تجلیل کردند، قدرددانی شود.

حاج نقی میرزایی تجربه‌های بسیار زیادی در بازار و تجارت دارند و می‌توانستند این تجربیات را برای مال اندوزی استفاده کنند، اما این تجربه‌ها وعمرش را وقف تسهیل در امر ازدواج جوانان کرد.

مردم در تهیه وسایل ازدواج جوانان مشارکت داشته باشند

به گفته وی، رهبر معظم انقلاب در تجلیل خود از آقای میرزایی، این اقدامات را تشویق کردند و تأکید کردند که مردم از چنین اقداماتی حمایت کنند و شایسته است همه در این امر مشارکت داشته باشند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه همه ما معتقد هستیم که ازدواج امری مهم و حیاتی است می افزاید: بنابراین باید تلاش شود تا با مشارکت همگانی در موسسه بنیان ازدواج قزوین، وسایل ازدواج جوانان بیش از پیش فراهم شود.

عابدینی به کمک‌های موسسه بنیان ازدواج به مناطق سیل زده اشاره کرد و بیان کرد: وقتی سیل در لرستان پیش آمد، تعداد زیادی جهیزیه با همت این فرد و مشارکت مردم به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد و این اقدام بنای بسیار خوبی است.

قزوین پایگاه کمک به ازدواج جوانان شود

امام جمعه قزوین تأکید کرد: از وقتی رهبری این را فرمودند، کسانی که نیازمند جهیزیه هستند، به او بیشتر مراجعه می‌کنند و باید سعی شود تا کمک‌های مردمی بیشتری به این موسسه صورت بگیرد تا پاسخگوی نیاز‌های مردم باشند تا قزوین پایگاه کمک به ازدواج جوانان شود.

به گزارش کافه خبر قزوین، در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری روبرو است افراد خیر و نیکوکار پای کار آمده اند تا شرایط ازدواج را برای افراد ضعیف جامعه فراهم کنند و سبب خیر کثیری در جامعه شده اند.

امیدواریم مسئولین استان نیز هم، همگام و همسو با خیران و موسسات نیکوکاری شرایط جامعه را به سمت ازدواج سوق دهند.

در نهایت پیشنهاد می‌شود دلسوزان و دغدغه‌ مندان امر ازدواج جوانان، آستین‌ها را بالا زده و از حاشیه ایده‌ پردازی، وارد میدان عمل شوند. چرا که اولین گام در حل مشکل نیز جدی گرفتن آن توسط مسئولین مربوطه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.