×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتابخانه تخصصی ویژه نابینایان در قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین به نقل از مرکز صداو سیمای مرکز قزوین، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: در بازدید از اداره کل کتابخانه‌های استان قزوین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده، طرح تجهیز کتابخانه تخصصی ویژه نابینایان به سازمان اجتماعی کشور ارایه شده و به زودی این مرکز از محل اعتبارات همین سازمان و مشارکت اداره کل کتابخانه‌های استان تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

مریم بیدخام با بیان اینکه اهدای کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ضروری است، افزود: توجه ویژه به کتابخانه‌های عمومی و تجهیز این مراکز فرهنگی در مناطق کم برخوردار نقش مهمی در افزایش آگاهی ساکنان این محلات داشته و به طور حتم کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند که بخشی از این کتابخانه‌ها می‌تواند به شکل سیار در این مناطق راه‌اندازی شوند.

این مسئول به آمار ساکنان محلات حاشیه نشین و کم برخوردار و نبود زیر ساخت‌های لازم برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت:با اجرای طرح‌های فرهنگی در محلات به ویژه مناطق حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته باید زیرساخت فرهنگی مناسب را فراهم کرد.

به گفته وی، افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی شهر، استفاده از فضا‌های فرهنگی، تاریخی، راه اندازی کافه کتاب سیار، گذرگاه‌های فرهنگی با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد می‌تواند در اجرای موفق این گونه طرح‌ها موثر باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: هر اندازه سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزایش یابد، ارتقا و تعالی جامعه نیز به همان اندازه رشد می‌کند.

بیدخام یادآور شد: ترویج فرهنگ مطالعه در کودکان و کتاب و کتاب‌خوانی، از محوری‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان است که به این منظور باید تجهیز کتابخانه‌های کانون در محلات محروم در دست اقدام قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.