×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب «حاج‌ قاسمی که من می‌شناسم» به زبان ترکی استانبولی منتشر شد

به گزارش کافه خبر قزوین،در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کتاب «حاج‌ قاسمی که من می‌شناسم» اثر حجت‌الاسلام علی شیرازی با همکاری وابستگی فرهنگی ایران در استانبول و مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

این کتاب با ترجمه آیکوت پازارباشی در ۱۷۶ صفحه و شمارگان یک هزار از سوی انتشارات «فتا» ترکیه به چاپ رسیده است.

در  پشت جلد این کتاب، آمده است: حجت‌الاسلام علی شیرازی سال ۱۳۸۱ به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران منصوب شد. ارتباط او با سردار سلیمانی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و خاطرات جنگ ادامه یافت. شهریور سال ۱۳۹۰ به خواست سردار سلیمانی، علی شیرازی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس شد. علی شیرازی ۸ سال در این سمت به همراه سردار سلیمانی انجام وظیفه کرد. به گفته او، در این ۸ سال همانند روزهای جنگ خود را سرباز سردار سلیمانی می‌دانست. هر یک از دوستان و همراهان بی‌شمار شهید بزرگ سردار سلیمانی دیدگاه خاص خود را در مورد او دارند. حجت‌الاسلام شیرازی در این کتاب از «رفاقت سی و هشت ساله خود با او» می‌گوید.

در بخشی دیگر، اشاره شده است: کتاب «حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» ثمره ۱۹ ساعت گفت‌وگو با حجت‌الاسلام شیرازی است. برخی دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های ایشان هم ضمن نگارش و تدوین آمده است. از حجت‌الاسلام علی شیرازی، دوست و استادم مرتضی سرهنگی بابت همکاری و راهنمایی‌هایش و همه دوستانی که در شکل گیری و چاپ این کتاب سهیم بودند تشکر و قدردانی می‌کنم.

این اثر ترجمه شده در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول رونمایی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.