×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: قاچاق مواد مخدر چهارمین تجارت پر سود دنیا بعد از نفت، توریسم و تجارت سلاح و مهمات است که تأثیرات آن گستره جهانی دارد که تمامی مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را درگیر خود کرده است.

سردار مهدی حاجیان افزود: استان قزوین یک شاهراه مواصلاتی بین استان‌های مختلف کشور است که شرق را به غرب و شمالغرب کشور متصل می‌کند و ناامن کردن محورها برای جلوگیری از فعالیت‌های تبهکارانه مجرمان در زمینه قاچاق کالا و مواد مخدر و … از الویت‌های پلیس قزوین در تأمین امنیت جامعه است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سه ماهه اول سال جاری مقدار یک تن ۵۴۵ کیلو ۲۳۵ گرم انواع مواد مخدر کشف که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۹۳ درصدی را داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات مربوط به مواد مخدر از نوع تریاک با یک تن و ۱۹۰ کیلو و ۹۴۱ گرم بوده است تصریح کرد: در مقایسه صورت گرفته در میزان کشفیات مواد مخدر از نوع تریاک نسبت به سال گذشته افزایش ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: افزایش ۵۰۳ درصدی هروئین، ۱۰۸ درصدی حشیش و ۲۷ درصدی سایر مواد مخدر از دیگر توفیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطر نشان کرد: کشف ۲۷۰ کیلو مرفین از مهم‌ترین کشفیات اخیر پلیس استان بود که سوداگران قصد انتقال این مواد به استان‌های غرب کشور را داشتند که با اشراف اطلاعاتی و هوشیاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، قاچاقچیان را ناکام گذاشتند.

سردار حاجیان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی دستگیری قاچاقچیان در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیان داشت: تعداد ۲۹۶ مرحله طرح در راستای پاکسازی نقاط آلوده، ارتقا امنیت اجتماعی، کنترل محورهای مواصلاتی و جمع آوری معتادین متجاهر اجرا شد.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: اجتماعی و همگانی کردن مقابله با پدیده شوم مصرف مواد مخدر مهمترین راهکار برون رفت از این معضل است و در کنار اقدامات انتظامی پلیس در کشف مواد مخدر، در سه ماهه اول سال جاری اقدامات اجتماعی بسیار از جمله برگزاری جلسات آموزش همگانی، اطلاع رسانی، برپایی ۴ نمایشگاه با موضوع مواد مخدر، و برگزاری ۴ جلسات مشترک با ادارات و نهادها برای مقابله با پدیده مواد مخدر انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.