×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کمیته‌ای برای تعیین میزان خطر زندانیان تشکیل شود/باید از مجرمان حرفه ای، بانک اطلاعاتی تهیه شود

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس دادگستری استان قزوین در سومین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای استان اظهار کرد: مجرمی که بیش از یک فقره جرم داشته باشد سابقه دار می‌شود و مجرم حرفه ای، کسی است که حد اقل سه جرم انجام داده باشد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود:همه باید همراهی کنند تا خطرناک بودن مجرمین مشخص شود، ضمن اینکه چون مجرمین افزایش پیدا کرده اند،شایسته است کمیته ای تشکیل شود تا زندانیان را تعیین خطر کند.

این مقام قضایی با بیان اینکه مجرمان حرفه‌ای را باید ماموران حرفه‌ای دستگیر کنند تصریح کرد: برخی افراد به مجرمان دلسوزی می کنند که این رفتار اشتباه است بر همین مبنا دستگاه قضایی معتقد است که باید در کنار مجازات های اصلی،مجازات تکمیلی هم برای مجرمان در نظر گرفته شود.

به گفته وی، افزایش مجرمان حرفه‌ای قابل قبول نیست و بعد از آزادی باید تحت نظر باشند.

افراد سابقه دار،مورد تخفیف قانونی قرار نمی گیرند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این نشست اظهار کرد: دستوالعمل کنترل مجرمان حرفه ای، راهکار جلوگیری از تکرار جرم است.

فولیان افزود: باید از مجرمان حرفه ای، بانک اطلاعاتی تهیه شود تا بتوانیم آن‌ها را کنترل کرد زیرا این مجرمان با تکرار جرم احساس نا امنی را در شهروندان ایجاد می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین نیز تصریح کرد:: در چند سال اخیر، افراد سابقه دار و نوظهور امنیت عمومی را بر هم زدند و چون زمکینه ارتکاب جرم را دارند،ضروری است با تحت کنترل در آوردن آنها ،رصد شده ضمن اینکه مورد تخفیف قانونی هم قرار نمی گیرند.

محمد قاسمی افزود: مجرمان زمینه ارتکاب جرم را دارند و باید این افراد تحت کنترل باشند تا بدانند رصد می‌شوند و به آن‌ها تخفیف قانونی داده نمی‌شود.

۲۵ درصد از سارقان استان قزوین، سارق اولی هستند

جانشین فرمانده انتظامی استان هم در این نشست : در برخی موارد با خلأ‌های قانونی روبه رو هستیم و مجرمان از این خلأ‌های قانونی استفاده می‌کنند.

سرهنگ عبد الملکی افزود: ۲۵ درصد از سارقان استان قزوین، سارق اولی هستند و با احکام محکم‌تر می‌توان آن‌ها را بهتر کنترل کرد.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان، وضعیت معیشتی هم باعث افزایش سارقان شده است.

عبدالملکی از دادگستری استان خواست، برخی از مجرمان خطرناک، قبل از آزادی به نیروی انتظامی معرفی شوند تا تحت نظر قرار گیرند.

وی افزود: برخی از مجرمان خطرناک آدرس دقیقی ندارند و اگر قبل از آزادی به نیروی انتظامی اعلام شود برای آن‌ها مأمور تعقیب خواهیم گذاشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان بیان کرد: بیشتر مجرمان خطرناک از کرج و تهران به قزوین می‌آیند و در استان عمل مجرمانه انجام می‌دهند و باید با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی استان‌های تهران و البرز، این مجرمان را کنترل کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.