×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گردش در طبیعت به بعد از مهار کرونا موکول شود

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود:  از عموم مردم و علاقه‌مندان به طبیعت می خواهیم در خصوص حضور در طبیعت، تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی تابع دستورات ستاد مدیریت کرونا باشند و براساس رعایت توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.

مهران شنتیایی ظهار کرد: آن دسته از طبیعت‌دوستان که علاقه‌مند و مُصر به حضور در طبیعت هستند ضمن رعایت تمامی توصیه‌های بهداشتی و بهره‌مندی از این موهبت‌های الهی و ارزش‌های خدادادی با رعایت اخلاق طبیعت‌گردی و به کاربستن توصیه‌های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

این مسئول بیان کرد: علاقه‌مندان به طبیعت با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند.

وی توضیح داد: افراد در زمان حضور در طبیعت تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، در حد امکان از زغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند و همچنین خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند و از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند که در این شرایط بهترین کار همراه داشتن گاز پیک نیکی است.

به گفته شنتیایی، حاضران در طبیعت، کیسه مخصوص جمع‌آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های خود را در جنگل، کنار چشمه‌های آب، دره‌ها و مناطق کوهستانی رها نکنند.

جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و حمل هرگونه سلاح، تبر و اره از دیگر توصیه‌هایی است که وی آنها را مطرح کرد وافزود: لازم است به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل‌ها و گیاهان، از آنها عکس گرفته شود و سال‌ها از دیدن آن عکس ها لذت برد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین تصریح کرد: گردشگران طبیعت به منظور بهره مند شدن از محیط زیستی زیبا، سالم و با نشاط، در پاسداشت طبیعت کوشا باشند و با رعایت توصیه های زیست محیطی و بهداشتی با مأموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست همکاری کنندو در صورت مواجهه با تخلف هایی همچون آلودگی هوا ، زباله و پسماندها ، شکار حیات وحش گزارشات تخلف خود را  به سامانه ۱۵۴۰ اعلام کنند تا به سرعت موضوع توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.