×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ سکه مسی متعلق به دوره اشکانیان در تاکستان کشف شد

به گزارش کافه خبر قزوین،دادستان شهرستان تاکستان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید شبانه از گشت‌های بسیج رضویون در مورد کاوش‌های اخیر شهرستان تاکستان، اظهار کرد: کاوش های صورت گرفته، بخشی در خله کوه توسط میراث فرهنگی در راستای وظایف و برنامه‌های سالانه آن اداره و بخشی دیگر در یکی از مناطق شهرستان در راستای صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال با توجه به پرونده جریانی و اطلاعات دریافتی مبنی بر وقوع  کاوش‌های غیرمجاز انجام شده است.

حسین رجبی افزود: پس ‌از تشکیل پرونده جهت کشف حقیقت با انجام آزمایش‌های لازم، یکی از مکان‌هایی که  قبلاً کاوش  شده بود مجددا با حضور مسئولان قضایی، انتظامی، اجرایی و میراث فرهنگی استان و شهرستان و با نظارت کامل دستگاه قضایی،   مورد بررسی و کاوش قرار گرفت.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به آثار باقیمانده در عمق حدود چهار متری زمین از قبیل پاکت‌های ساندیس که  مربوط به‌سال ۸۵-۸۶ بود، مشخص شد که سال‌ها قبل این مکان توسط افرادی مورد حفاری قرار گرفته ‌است.

وی به کشفیات حاصله توسط سازمان‌های مربوط اشاره کرد و بیان داشت: پس از بررسی دقیق، تعداد ۱۰ سکه مسی با توجه به نظر اولیه کارشناسان که احتمالاً متعلق به دوره اشکانیان است، کشف و ضمیمه پرونده شد.

این مسئول از شهروندان درخواست کرد: جهت صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال، هر گونه اطلاعاتی در خصوص کاوشگران غیرمجاز دارند از طریق سامانه پیامکی و تصویری شماره ۰۹۳۳۱۰۰۷۳۴۳ به دادستانی تاکستان اعلام نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.