×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۷ نفر از محکومین جرایم غیرعمد استان قزوین آزاد شدند

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که در سالن عدالت دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشن های گلریزان از سنت های حسنه‌ای است که طی چندین سال گذشته با مشارکت خیرین و به همت ستاد مردمی دیه استان برگزار می شود و خیرین از اموال خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد انفاق می کنند و زمینه حضور بخش قابل توجهی از این مددجویان را در کنار جامعه و خانواده فراهم می سازند.

علی شعبانی افزود: همانگونه که پیامبر اسلام (ص) بیان فرموده‌اند؛ حبّ دنیا در رأس هر خطایی قرار دارد و اگر انسان بخواهد در آخرت اجر و ثوابی داشته و از خطاها در امان باشد، باید از حبّ دنیا دست بردارد و یکی از مصادیق حبّ دنیا وابستگی به مال و مادیات دنیوی است.

این مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: انسان نباید در دنیا فقط به فکر کمال خود باشد، بلکه کمال انسان در گرو کمال تمامی افراد جامعه است و انسان در کنار عبادت های فردی نباید از عبادت های اجتماعی غافل شود و یکی از مصادیق آن کمک و دستگیری از افراد گرفتار و در بند حبس است.

شعبانی تاکید کرد: انسان نباید نسبت به وضعیت هم‌نوعان و اطرافیان خود بی‌تفاوت باشد و یکی از این موارد افرادی هستند، که ناخواسته و از روی غفلت، نا آگاهی و بی‌توجهی مرتکب جرائم غیر عمد و یا محکومیت مالی شده و در نتیجه به زندان گرفتار شده‌اند.

به گفته او، وقتی فردی به دلیل جرائم غیرعمد زندانی می شود، صرفاً خود مجرم مجازات نمی شود، بلکه خانواده او نیز در معرض مجازات قرار می گیرد و بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی در کمین خانواده مددجویان است و باید تلاش شود، تا دامنه آسیب های جرائم غیرعمد کاهش یابد و باید زمینه اصلاح فرد مجرم با حضور در جامعه فراهم شود.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از مشارکت مجدانه خیرین استان در بحث آزادی مددجویان، افزود: بحمدالله طی سال گذشته با کمک بیش از ۴۷۰۰ نفر از خیرین استان، ۲۴۳ نفر از محکومین جرائم غیرعمد و مالی با مساعدت های ستاد دیه استان، گذشت شکات از حقوق حقه، اعطا تسهیلات، پذیرش اعسار و… از سطح زندان های استان آزاد شدند و زمینه حضور مجدد آنها در کنار خانواده فراهم شد.

شعبانی اعلام کرد: این روند در سال جدید نیز ادامه داشته و دارد و تاکنون ۲۷ نفر از محکومین جرائم غیرعمد و مالی استان از ابتدای سال آزاد شده و در بازپرداخت مطالبات طلبکاران، میزان گذشت شکات از مطالبات خود و اعسار ثبت شده بیش از ۸۲ درصد بوده است، که این نشان از روحیه گذشت در بین مردم شریف استان دارد و این موضوع باید ترویج و فرهنگ‌سازی شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ،خاطرنشان کرد: کمک های مالی به ستاد دیه استان مختص خیرین کلان نیست و هر یک از شهروندان محترم می توانند با مبالغ اندک سهمی در این کار خداپسندانه داشته باشند و این نیات خیرخواهانه نباید معطوف به جشن های گلریزان شود و می بایست در طی سال ادامه داشته باشد، تا بتوانیم همانند سال‌های گذشته موجبات آزادی مددجویان قابل توجهی را فراهم سازیم.

گفتنی در پایان این مراسم؛ خیرین استان تعهدات و کمک های مالی خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی هدیه کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.