×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴ هزار تن انواع ماهی در استان قزوین تولید می‌شود

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید بزرگترین مرکز تکثیر پرورش ماهیان زینتی در شهرک صنعتی لیا قزوین که با حضور هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین انجام شد، اظهار کرد: این میزان ماهی تولیدی شامل؛ ۳۳۰۰ تن انواع ماهیان سردابی، ۷۰۰ تن ماهیان گرمابی و ۲۱ تن ماهیان خاویاری است.

فاطمه خمسه افزود: همچنین ۲۹ میلیون و ۲۶۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در واحدهای پرورش اینگونه ماهیان در استان تولید می‌شود.

به گفته‌ وی؛ در حال حاضر ۳۷۷ واحد پرورش ماهی در زمینه انواع ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری و زینتی در استان فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین با تولید سالانه ۲۷ میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه چهارم کشور را دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۸۸ واحد فعال در سطح استان در زمینه تولید و تکثیر انواع ماهیان زینتی فعالیت دارند.

به گفته‌ی وی؛ در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال از استان صادر و ایجاد ارزآوری کرده است.

خمسه تصریح کرد: با احداث مجوز صادره به ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه یکی از استان‌های طراز اول در کیفیت تولید ماهیان زینتی و صادرات و ارز آوری از این محل خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به واحد پرورش ماهیان زینتی مورد بازدید اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ساخت و اجرای این واحد تولیدی در سه فاز ۱۰ میلیون قطعه‌ای طراحی و برنامه ریزی شده که با بهره برداری از این واحدها سالیانه ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی تولید می‌شود.

خمسه افزود: همچنین تولید یک و نیم شاخه گیاهان آبزی، تولید آکواریوم و تجهیزات مربوطه در ابعاد مختلف و تولید غذای ماهی با حجم ۳۰۰ کیلوگرم از دیگر برنامه‌های تولید در این واحدهاست.

وی یادآور شد: با بهره برداری از این واحد پرورش ماهیان زینتی زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم در منطقه فراهم خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.