×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۸۰ درصد مشکلات قضایی صنعت درشورای حل اختلاف خانه صنعت حل شدنی است

به گزارش کافه خبر قزوین،حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری در مراسم افتتاح شعبه شورای حل و اختلاف خانه صنعت و معدن استان قزوین که روز شنبه برگزار شد اظهار کرد: سنت حسنه شورا ریشه در فرهنگ و آموزه‌های دینی ما قرار دارد.

وی افزود: چند سالی است که فعالیت شورای های حل اختلاف در مجموعه قوه قضائیه شروع شده است اما رویکرد جدید قوه قضائیه راه اندازی شورای های حل اختلاف است.
حجت الاسلام نورالله قدرتی با بیان اینکه در کشور باید به بخش خصوصی اعتماد داشت گفت: در مجموعه قوه قضائیه رویکرد اعتماد به مردم و بخش خصوصی با توسعه شوراهای حل اختلاف تخصصی بیشتر شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: راه اندازی شورای حل اختلاف خانه صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه شوراهای حل اختلاف تخصصی است.

وی گفت: اعتقاد دارم آغاز به کار شورای حل اختلاف خانه صنعت و معدن و تجارت می‌تواند انقلابی را در راستای امنیت تولید و صنعت استان ایجاد کند.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف خانه صنعت و معدن و تجارت می‌بایست مدار و محور حل مشکلات و معضلات قضائی اصحاب صنعت و معدن استان باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: صاحبان صنعت و معدن با راه اندازی شورای حل اختلاف به یک آرامش و اطمینان دست پیدا خواهند کرد زیرا حدود ۸۰ درصد از مشکلات این حوزه می‌تواند در این شورا حل و فصل شود.

این مقام قضائی یادآور شد: مجموعه دادگستری استان آمادگی دارد با توجه به ظرفیت شورای حل و اختلاف بخشی از پرونده‌های در حال رسیدگی در حوزه صنعت و معدن را به این شورا ارجاع دهد.

وی ادامه داد: با توجه به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با نام جهش تولید، همه باید در حوزه مسئولیت خود برای تحقق این شعار تلاش کرده و موانع را رفع کنیم.

حجت الاسلام قدرتی افزود: تولید کنندگان و صنعت گران کشور باید با اطمینان و درگیر شدن با مسائل غیر ضروری در جهت جهش تولید گام بردارند.

رئیس دادگستری استان قزوین گفت: یکی از مشکلات مهم صنعت گران و تولیدکنندگان درگیر شدن در پرونده‌های قضائی است که همین امر وقت و انرژی صاحبان صنعت و تولید را به هدر می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تمام پرونده‌های قضائی تولیدکنندگان و صنعت گران به صورت پراکنده در محاکم قضائی رسیدگی می‌شد امروز با آغاز به کار شورای حل اختلاف صنعت و معدن و تجارت رسیدگی به این پرونده‌ها هم متمرکز و تخصصی‌تر می‌شود.

قدرتی گفت: در صورتی که نیاز باشد در آینده نیز شعبه دوم شورای حل اختلاف خانه صنعت و معدن و تجارت استان قزوین راه اندازی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.