×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسیدگی الکترونیکی به 95 درصد پرونده های دارای زندانی در قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین روز شنبه با اعلام این خبر با اشاره به دیدار قضات با زندانیان به صورت الکترونیک،اظهار کرد: در این مدت بالغ بر ۲۷۴ مورد از دیدارهای قضات با زندانیان به صورت ویدئو کنفرانس صورت گرفته است همچنین با تعبیه کانترهای برقراری ارتباط برخط، زندانیان می‌توانند با خانواده‌های خود به صورت مجازی گفت و گو کنند.

عمران تقوی همت آبادی با اشاره به لزوم بهره مندی و استفاده بهینه از فناوری در امور قضائی افزود: دادرسی الکترونیک جهت رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم، افزایش دقت، ‌جلوگیری از سردرگمی اشخاص در پیگیری پرونده‌ها، جلوگیری از طرح دعاوی تکراری و پیشگیری از وقوع جرم بسیار مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: این نوع دادرسی، فرایندی نوین است که می‌تواند بسیاری از مشکلات روند دادرسی را در نظام حقوقی برطرف کند و کمک بزرگی جهت تحقق هدف اساسی حقوق که همان برقراری عدالت و پاسخ گویی قانونی در کوتاه‌ترین زمان است، داشته باشد.

این مقام قضائی ابیان کرد: به لطف دادرسی الکترونیکی محدودیت‌های زمانی و مکانی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

به گفته وی، همچنین کاهش هزینه‌های سیستم قضایی و اصحاب پرونده، افزایش سرعت انجام امور، انسجام در مجموعه اطلاعات سیستم قضایی، افزایش امنیت قضایی و اداری از دیگر دستاوردهای دادرسی الکترونیکی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.