×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
7000 دوز واکسن کرونا وارد استان قزوین می شود/سلامتی سالمندان؛ دغدغه مسئولان ستاد مقابله با کرونا استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین، پیمان نامدار جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که با حضور ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۶۷۰ بیمار کرونایی در  بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا آخر هفته آینده بالای ۷۰۰ بستری شوند؛ در پیک چهارم بیماران بستری و سرپایی بسیار بالا رفت اما در مقابل تجهیزات بیشتر و خوبی برای ما رسید و تخت‌های آی سی یو و سی سی یو ما ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه نامدار ۱۳۰ هزاری سالمند بالای 65 سال در قزوین وجود دارد افزود: از تعداد یک هزار و ۴۰۰ فوتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، یک هزار و ۲۰۰ نفر آنان مربوط به این طیف از استان است، بنابراین به سبب کاهش مرگ و میرهای کرونایی،از وزارت بهداشت درخواست می شود تا سهمیه استان قزوین را در این زمینه افزایش دهند.

وی بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در استان را مربوط به زنان خانه‌دار و کارگران دانست و اعلام کرد:  ۴۱ درصد بیماران کرونایی را در استان زنان خانه دار تشکیل می دهند بنا براین توصیه می شود،با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مکان های پر جمعیت بیش از پیش پرهیز کنند.

وی از تزریق هشت هزار و ۲۰۰ دوز واکسن به گروه‌های مورد هدف این استان خبر داد و اعلام کرد: هفت هزار دوز واکسن دیگر نیز به زودی وارد استان خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.