×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
میزبانانِ شایسته باشیم؛ اما؟

به گزارش کافه خبر قزوین؛ حسن شکیب زاده نویسنده و پیشکسوت رسانه با توجه به برگزاری هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در قزوین در فضای مجازی نوشت: اولین روز برگزاری هفتادمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در قزوین، یکی از فعالان رسانه ای استوری کرد: ‌”جشنواره ها خوبند، از این جهت که دوستان از دورها میان و میبینیمشون”، که اتفاقا حرف درستی است و واقعیت برگزاری امروزهایِ چنین جشنواره هایی هم غیر از این نیست. کما اینکه در طول برگزاری این جشنواره و تاکنون هم اگثر هنرمندان و حاضران در این جشنواره، مطالب و تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند، شامل شرح و عکس یادگاری با دوستان و رفقای قدیمی و جدیدِ شان بوده است. حتا هیچ گزارش مفیدی هم از این برنامه تاکنون، هیچ رسانه ای -که البته شاید به دلیل ندادن “رپورتاژ آگهی” توسط عوامل اجرایی جشنواره باشد-، منتشر نکرده است.

در حالیکه، آنچه در این میان حایز اهمیت است، بررسی و تحلیل واقع بینانه ی چنین برنامه هایی است، نه اینکه فقط هزینه هایش به دوش اهالی فرهنگ و هنرِ این شهر سنگینی کرده و نتیجه اش ارایه گزارش و رزومه سازی شود برای ناکارآمدی برخی از مدیران!

از طرفی متاسفانه تاکنون مشاهده نشده است که در پی اجرای چنین جشنواره ها و همایش هایی، رسانه و یا دستگاه مسئولی یافت شود که روند اجرایی آن را مورد بررسی قرار داده و تحلیلی واقعی از مزایا و معایب آن، پیش روی ِ آیندگان قرار دهد.

عَدَمِ توجه به اینکه چرا ما همیشه بایستی میزبانان شایسته ای برای دیگران باشیم، اما مدیران خوبی برای رشد و ارتقای سطح فرهنگ و هنر همشهریان مان نباشیم، درد همیشگی ماست. دردی که در همین جشنواره هم به جهت سطح نازل حضور و کیفیت آثار هنرمندان قزوین، ناکارآمدی مدیران استان، بویژه مدیران دستگاههای مرتبط را به خوبی نمایان ساخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.