×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش سلیقه‌ای قیمت بلیت سینما در قزوین ممنوع است

به گزارش کافه خبر قزوین به نقل از ایرنا،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: سازمان سینمایی وزارت ارشاد و شورای صنفی و انجمن سینماداران، نرخ مصوب بلیت سینماهای سراسر کشور را تعیین و ابلاغ می‌کند و طبق بخشنامه ابلاغی آنها بهای بلیت سینماها با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده محاسبه می‌شود.

محمد حسن اسماعیلی با بیان اینکه با توجه به بخشنامه ابلاغی، قیمت بلیت سینماها در روزهای عادی ۱۲ هزار تومان، در روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل ۲۰ هزار تومان و روزهای سه‌شنبه نیم بها است، اظهار داشت: متولیان سینمایی استان با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی شهروندان بهای بلیت در روزهای پایانی هفته را افزایش نداده و با نرخ ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

این مسوول با اشاره به خسارت سنگین وارده به سینماهای استان به دلیل تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع بیماری کرونا، افزود: تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان از ابتدای تیرماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با استفاده از حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد شروع شده است.

اسماعیلی ادامه داد: هم اکنون سینماهای قزوین پس از چهار ماه تعطیلی با اکران دو فیلم ” شنای پروانه ” و ” خوب، بد، جلف ۲ ” فعالیت خود را آغاز کردند و برای آشتی دوباره مردم و سینما مقرر شد تا در هفته اول  بلیت سینماها نیم بها شود.

وی گفت:با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، سالن‌های سینما مشروط به رعایت دستورهای بهداشتی و استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

اسماعیلی افزود: برای صیانت از سلامت شهروندان،  کار گندزدایی و ضدعفونی سالن‌ها، صندلی‌ها و کل فضای داخلی سینماها به صورت روزانه انجام می‌شود و برای تامین مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای سینماهای استان اقدام شده است.
استان قزوین دارای ۲ سینما در شهر قزوین و ۲ سینمای سیار در شهرستان‌های آبیک و تاکستان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.